ZNOWU CZYSTA WODA – JAK TO ZROBIĆ?

We wczorajszej Kronice p. Daszkiewicz  przekazał informację, że u niego w ujęciu woda jest już czysta a paciorkowiec siedzi jeszcze w rurach. Od wczoraj zastanawiałam się co trzeba zrobić, aby jak najszybciej doprowadzić wodę do stanu pełnej używalności i nasunęły mi się następujące wnioski:

  • odkąd mieszkańcy dowiedzieli się o zagrożeniu mniej wody puszczają z kranów
  • ważne jest, aby zakażoną wodę wypłukać jak najszybciej z rur

JAKIE DZIAŁANIA NALEŻAŁO BY PODJĄĆ?

  • odkręcić hydranty, aby ZAKAŻONA woda wyleciała z rur jak najszybciej
  • odkręcać wodę w kranach, aby oczyści rury od hydrantów do domów

Tylko kto za to zapłaci?

Mieszkańcy nie chcą płacić większych rachunków – zwłaszcza za wodę nie spełniającą wymagań spożywczych?

Firma zaopatrująca nas w wodę też za to płacić nie chce – chyba liczy na to, że mieszkańcy prędzej czy później wypłuczą z rur paciorkowca na swój koszt!

Sytuacja jest patowa, ale może w jakiś sposób można to rozwiązać?

Może nasze Wodociągi podejmą decyzję, że za tę skażoną wodę  nie będziemy płacić i i wszyscy wypuścimy skażoną wodę z rur i przez hydranty ? Wtedy może ludzie pomyślą, że przedsiębiorstwo przynajmniej zadziałało w sytuacji zagrożenia.

lub

Może nasz “SZTAB KRYZYSOWY” nakaże takie działania firmie zaopatrującej w wodę blisko 2500 ludzi aby nie ponosić kosztów całej akcji i ratować mieszkańców z opresji.

Bo może się stać tak, że jeśli dalej nic nie zrobimy to w środę Sanepid poinformuje nas, że dalej potwierdza się paciorkowiec w wodzie.

Nikt nie wie jak długo jeszcze  nasza woda będzie niezdatna do celów spożywczych. Jak na razie nie widać bowiem żadnej konkretnej reakcji w tak trudnej sytuacji

To oczywiście tylko moje przemyślenia może są jakieś lepsze pomysły na powrót do normalnego życia.

 

Iwona Krępic

74 KOMENTARZE

    • A czym śmierdzi?
      Jak chlorem to zrozumiałe ale jak czymś innym to jakieś zanieczyszczenie.
      Iwona może chyba wziąć próbkę w Bogusławiu i wtedy tak na środę byłyby wyniki.

      Dobre 0 Słabe 0

    • Nie było żadnej informacji oficjalnej, która by sugerowała, że woda nadaje się do czegoś innego niż potrzeby sanitarne. Wyniki ostatnich badań mają być dostępne dziś lub jutro.

      Kąpać się możesz na absolutnie własne ryzyko – bardzo ważne abyś nie miał otwartych ran.

      Dobre 0 Słabe 0

      • Odsyłam do artykułu “Instrukcja dla mieszkańców”. Jest tam wyraźne stwierdzenie, że kąpać się można. Także proszę nie wprowadzać Forumowiczów w błąd.
        Pozdrawiam

        Dobre 0 Słabe 0

      • Przejrzyj na oczy człowieku.
        Przeczytaj komunikat Sanepid.
        DO CELÓW SANITARNYCH
        To chyba jasne? Sanepid tego nie odwołał.

        Cele sanitarne to np. spłukanie toalety.

        Kąpiesz się na własną odpowiedzialność – nikt przecież ciebie nie zmusi żebyś tego nie robił.
        Na forum było wyraźnie napisane że osobom dorosłym, zdrowym i bez otwartych ran te stężenie bakterii zagraża w niskim stopniu. Dzieci i osoby starsze (uwaga szczególnie cukrzycy!) to inna sprawa.

        Możesz nawet, na własne ryzyko, raczyć się ze znajomymi tą kryniczanką prosto z kranu. Twoja sprawa! Ale nie próbuj tutaj być mądrzejszy od Sanepidu bo na tym się po pierwsze nie znasz a po drugie nie ty decydujesz o takich sprawach (ani wójt czy Daszkiewicz).

        Nazywanie “sianiem paniki” fakt podawania komunikatów Sanepid mogę nazwać jedynie żałosnym. Napisz jeszcze list do Sanepid, że jesteś przekonany, że sieją oni panikę – idź z tym do prasy telewizji i zrób z siebie kompletnego idiotę.

        Daszkiewicz z wójtem już to próbowali tak zrobić i się trochę przejechali 🙂

        Dobre 0 Słabe 0

    • Do celów sanitarnych woda nadawała się cały czas. Zgodnie z informacjami z sanepidu uprzedzaliśmy, by uważać na zadrapania i rany oraz nie kąpać w niej małych dzieci (te często wodę podczas kąpieli piją). Przyznaję, że sama od dwóch dni ostrożnie zażywam kąpieli. Jedynym dyskomfortem jest suchość skóry, ale ta wynika z dużej zawartości chloru w wodzie.
      Pozdrawiam

      Dobre 0 Słabe 0

  1. Szanowni Państwo,

    O skandalicznej i wołającej o pomstę do Nieba sprawie skażonej wody dowiedziałem się od mojej — zamieszkałej w Stepnicy — dziewczyny. Poprosiła mnie ona, abym zgłosił to do telewizji. Napisałem do TVN24. Pracownicy stacji wyrazili wstępne zainteresowanie tematem, jednak napisali: “Zgłoszenie powinniśmy otrzymać od osoby, której sprawa bezpośrednio dotyczy. Najlepiej gdyby ktoś z mieszkańców się z nami skontaktował”. Stąd mój apel do Państwa: jeśli chcecie Państwo, aby sprawa zyskała rozgłos oraz aby winni skandalicznych zaniedbań ponieśli — takie czy inne — konsekwencje swoich poczynań (lub zaniechań), wyślijcie maila z opisem całej serii zdarzeń związanych ze skażoną wodą oraz deklaracją, że byliby Państwo gotowi wystąpić przed kamerą, na adres: kontakt24@tvn.pl

    Pozdrawiam,
    Bartosz

    Dobre 0 Słabe 0

  2. Panie Daszkiewicz ,czy ma coś pan z glową ?? woda czysta tylko w rurach występują zarazki to pana słowa .Oj robi pan z nas głupków,woda nie jest spuszczana z hydrantów .Pytam się władzy jak długo ten przygłup bedzie miał w dzierżawie nasze gminne wodociągi ???Nie sprawdził sie jako v-wójt to do trucia ludzi się nadaje?? Brawo ręka ręke myje !! jak to długo będzie trwać??

    Dobre 0 Słabe 0

  3. No proszę Państwa, jak to “co zrobić żeby woda była czysta”? Jakby Stepnica była miastem to i jakiś poziom byłby zachowany, odpowiednie normy. Trzeba iść do przodu i się rozwija,ć a tak to jest wioseczka z kałową wodą.

    Dobre 0 Słabe 0

  4. Jak p. Daszkiewicz może mówić że jego woda jest czysta. A do kogo należy przepłukanie wodociągu jak to robią w miastach po takim skarżeniu.P.Daszkiewicz chce to zrobić kosztem mieszkańców-na swoich wodomierzach?

    Dobre 0 Słabe 0

  5. Z “Informacji wójta gminy z działalności międzysesyjnej. Sprawozdanie obejmuje okres od dnia 29 września 2011 roku:”
    W zakresie zarządzania kryzysowego:

    3. Wykonano nowy plan “Zarządzania Kryzysowego”, który został zatwierdzony przez Starostwo Powiatowe

    Hi, Hi Hi może to dlatego nikt nie wiedział co robić w sytuacji kryzysowej, bo nowy plan sporządzili, hi hi no nie mogę

    Koniecznie trzeba go obejrzeć:)

    Dobre 0 Słabe 0

    • do wszystkich
      bardzo komuś przeszkadza ta strona i mój pogląd w sprawie miasta,ponieważ zostały
      zerwane ,,banery “Powiedz miastu nie! i Czytaj komentarze Nowa -Stepnica
      Pewnie coniektórym byłoby na rękę żeby ciemnogród nikt nie oświecał. Bo to co dobre dla
      władzy niekoniecznie dla mieszkańców i dla wsi Stepnica ale niestety mleko się rozlało.
      Dzięki tej stronie Ja opowiedziałam o swoim problemie p.Iwona o problemie dotyczącym
      nas wszystkich nie będę się rozpisywać bo myślę że dobrze a nawet bardzo dobrze że
      jest taka strona gdzie można sobie przekazać informacje -różne nie tylko dotyczące tego
      jak nas traktują władze (może to będzie taki ostudzacz dla ich zapędów)
      pozdrawiam wszystkich

      Dobre 0 Słabe 0

  6. Oni chyba liczą na to, że po 2-3 dniach ludzie będą już tak śmierdzieć, że pękną i zaczną się kąpać spuszczając krowiankę z rur.

    Dobre 0 Słabe 0

  7. Moi kochani ja mam pomysł – mam cienką emeryturę wojskową i chciałbym sobie dorobić. Stanę sobie z saturatorem na osiedlu imienia PRL przy śmietniku i wszyscy będą zadowoleni. No to jak towarzysze, pomożecie? Dla wierchuszki woda z podwójnym gazem a dla pań stylowe pończochy prosto z zamrażarki gratis.

    Dobre 0 Słabe 0

  8. A ja znowu mam pytanie.

    Gdzie się znajduje sztab kryzysowy?
    Jaki jest numer telefonu do sztabu?
    Czy działa on 24 h na dobę?
    Jeśli nie to w jakich godzinach?

    Dobre 0 Słabe 0

    • Jaki sztab kryzysowy, przecież jest długi weekend!!!! Może coś jutro zacznie się kombinować.

      Dobre 0 Słabe 0

      • Teraz to już po ptokach. Mam takie odczucie, że sztab kryzysowy został powołany po 3 dniach jak stał się kryzys i ludzie zaczęli się burzyć, że nie ma beczkowozów (pojawiła się telewizja) i sanepid stracił cierpliwość.

        Niech zmienią nazwę ze sztab kryzysowy na sztab ratunkowy – przytaczając tytuł piosenki Budki Suflera – “Ratujmy co się da”…

        Dobre 0 Słabe 0

  9. Czy ktoś ma wiarygodne informacje w jaki sposób jest badana wodna, którą pijemy? Co jaki interwał czasowy i ile zajmuje badanie? Gdzie jest pobierana woda i czy pobierana jest osobiście czy dowożona do laboratorium?

    Pytam o to wszystko bo po pierwsze nie wiem po drugie myślę, że to cenna wiedza a po trzecie dlatego, że znając procedurę można by pewne rzeczy ustalić.

    Np. kiedy została pobrana woda do badań efektem czego po otrzymaniu wyników nastąpiła decyzja sanepidu.

    Dobre 0 Słabe 0

    • Najlepiej na te pytania odpowie Iwona, która jest w stałym kontakcie z sanepidem. Wczoraj pobierane były próbki także z beczkowozów (Iwona dzwoniła w tej sprawie). Próbki każdorazowo pobierają pracownicy Sanepidu. Tyle wiem 😉
      Pozdrawiam

      Dobre 0 Słabe 0

    • Pojechała do Szczecina wziąć zdrową wodę, wykąpać się i wyprać, więc trochę mnie nie było. Już odpowiadam:
      Z moich informacji od kierownik laboratorium, która jest również technologiem na oczyszczalni ścieków w penym mieście w firmie dostarczającej wodę całemu miastu (prosiła aby nie podawać jej nazwiska) podaję następujące informacje:
      – woda jest pobierana do badań przez inspektor z sanepidu do sterylnych butli i dowożona do laboratorium WSSE w Szczecinie, gdzie wykonują badania mikrobiologiczne – laboratorium to posiada akredytację
      – w standardowym badaniu wody nastepujące beakterie są badane: po filtracji 100 ml próby na filtrach membranowych wysiewane są bakterie grupy Coli na podłoże Endo Less,następnie Echericha Coli na innym podłożu oraz Enterokoki kałowe na jeszcze innej pożywce, następnie są inkubowane. Wyniki na enterokoki kałowe są po 48 h
      – moje wiarygodne moim zdaniem źródło podało, że objawym zakażenia bakteriami E-coli czy paciorkowca są podobne jak przy zatruciu pokarmowym,
      – powiedziała mi również, że po zaaplikowaniu podchlorynu do ujęcia przedsiebiorstwo powinno wykonywać płukanie – duża zawartość chloru w wodzie może powodować wysypkę
      – Enterokoki kałowe są bakterią, która lubi powracać i bardzo ciężko pozbyć się jej z sieci i pobieranie wody z ujęcia, które 2 dni wcześniej było skażone jest niebezpieczne
      – Pan Daszkiewicz powinien wykonywać monitoring wewnętrzny wody do picia i udostepniać wyniki badań oraz monitoring przeglądowy
      – dowiedziałam się również, że procedury są takie, że Sanepid powidamia o zakażeniu wody niemal, że równocześnie władze i wodociągi
      wczoraj dzwoniłam do Sanepidu w Goleniowie ale p. Inspektro była nieobecna bo była na poborze prób z informacji, jakie podała mi osoba w centrali, wynika że próby miały być pobrane z beczkowozów, w Kopicach i Czarnocinie też – jutro dowiem się szczegółów i poinformuje wszystkich

      Dobre 0 Słabe 0

      • Pani Iwono, bardzo dziękuję – o to mi chodziło. Jeszcze jedno pytanie – co jaki interwał czasowy woda jest badana przy normalnym ujęciu? Uspokoiła mnie Pani, że wodę pobiera osobiście sanepid – im mniej możliwości do nadużyć tym lepsza procedura.

        Pozdrawiam Panią jak i Pani informatorkę – chciałbym by nami rządziły takie osoby jak Pani – zaradne i stojące za ludźmi a nie pseudo inwestorami i dyrektorami.

        Dobre 0 Słabe 0

        • Jutro dowiem się dokładnie kiedy woda była badana ostatnio w kierunku tych bakterii – prawdopodobnie sierpień, wrzesień ale to nie jeszcze nie oficjalne informacje

          Dobre 0 Słabe 0

      • Witam, zastanawia mnie co dzieje się ze skażoną wodą w bojlerach, czy ktoś powiadomi mieszkańców Gminy Stepnica o konieczności spuszczenia oraz wypłukania i na ile czynność ta będzie skuteczna… Nie wiem czy kiedykolwiek pozwolę swoim dzieciom napić się wody pochodzącej z okolic Stepnicy…

        Dobre 0 Słabe 0

  10. Panie Reginaldzie,

    Nie jestem pewny ale chyba te otwarte hydranty miały służyć spuszczaniu tego ścierwa. Zasadniczo to wszystko sprowadza się do tego co pan sygnalizuje – np. co zrobić ze ścierwem, które np. na osiedlu 40-lecia jest już podgrzane jako ciepła woda użytkowa.

    Ja rozumiem mieszkańców, że przy obowiązujących cennikach za ciepłą wodę nie mają ochoty bulić za czyjeś błędy i niedopatrzenia. Ten pan zarabia na tym ciężką kasiorę! Ja nie mam emerytury ponad 10 tysięcy złotych żeby mnie było stać na pokrywanie wpadek biznesmenów.

    Ukłony.

    Dobre 0 Słabe 0

  11. Prawda jest taka, że gdyby nie ta strona i telewizja to pewnie waszym panom od wody i władzy zajęłoby informowanie mieszkańców tyle czasu ile skombinowanie beczkowozu – aż do pojawienia się telewizji.

    Co do brania wody z ujęcia do beczkowozów – nie znam się na tym ale na chłopski rozum wydaje się logiczne, że bakteria nie wyrosła sama w rurze tylko jakoś się do tej rury dostała – najpewniej gdzieś coś przeciekło do wód gruntowych, potem zostało wpompowane i klops gotowy. Dla mnie brzmi trochę jak science fiction że problem w rurze a nie u źródła. Powtarzam jeszcze raz ja w wodzie z kranu i z beczkowozu mógłbym co najwyżej nogi umyć i to z obawą czy mi nie uschną. Lepiej już chyba pojechać na basen do goleniowa i połączyć przyjemne z pożytecznym – umyć się pod natryskami a potem sobie popływać.

    Dobre 0 Słabe 0

    • Tak sobie pomyślałem – kiedyś pan Andrzej Wyganowski jeśli dobrze pamiętam coś opowiadał w radiu o basenie w Stepnicy żeby wszyscy mieli frajdę (głównie dzieci). Wściekałem się, że na gadaniu w mediach się skończyło bo basen by się wam przydał – zalew jest ‘czynny’ parę miesięcy a w szczytowym momencie jest zarośnięty obrzydliwymi glonami, nie mówiąc już o zupełnie losowym dnie – raz jest do piersi a krok dalej już kryje.

      Teraz myślę, że to dobrze że nic z tego nie wyszło. Przy takim lekkomyślnym podejściu do spraw bezpieczeństwa i zdrowia zarządców w gminie Stepnica pojechałbym się wykąpać a skończyłbym pływanie kto wie może na wydziale mikrobiologii?

      Dobre 0 Słabe 0

  12. Zakażenie dotyczy starszej osoby, która wczoraj wieczorem została odwieziona w ciężkim stanie do szpitala w Goleniowie.
    Objawy pasują – podobne do ciężkiego zatrucia pokarmowego.

    Dobre 0 Słabe 0

  13. A się rozpisali na stronie gminy 😉
    Brawo pani sekretarz brawo! Natłok informacji mnie w fotel wbił po prostu!
    I ani słowa o odpowiedzialności władz gminy!
    A GDZIE SZTAB KRYZYSOWY????
    Doczytajcie przepisy, bo znowu macie problem!

    Dobre 0 Słabe 0

    • Zapewne trwa pospieszne podrabianie dokumentów.

      Przecież trzeba mieć papiery na to, że Sztab Kryzysowy powstał już w czwartek późnym popołudniem! Problem w tym, że trzeba było wysłać informację do organu wyższego szczebla a tu może być problem z wplątaniem innych osób w tę awanturę. Symptomatyczny jest brak oficjalnego telefonu do centrum antykryzysowego. Telefonu być nie może bo mógłby ktoś zadzwonić i zacząć zadawać złe pytania. Na razie cała para idzie w akcję medialną. W telewizji ma wyglądać na to, że wszystko jest cacy – owszem nieszczęście – ludzi się potruli, ale to wszystko niechcący, wypadek losowy etc. a władza z bronią przy nodze walczy o obywatela.

      Niestety Sanepid chyba w to wrobić się nie da. Tam pracują odpowiedzialni ludzie …

      Dobre 0 Słabe 0

  14. A ja chcę spytać ILU radnych (a mamy wśród nich i lekarza i pielęgniarkę) interweniowało w sanepidzie, w sprawie dowozu wody beczkowozami, czy w podstawowej sprawie poinformowania o skażeniu ludzi w gminie???? Bo jak na razie to dwie kobiety walczą o wszystko a reszta udaje że nic się nie dzieje! 4 listopada jest sesja – proponuję byśmy tam poszli i niech zanim wezmą diety za to że nas olewają spojrzą nam w oczy!!! Pamiętajcie że to nie wójt was zatrudnia tylko my co cztery lata! I tak sobie myślę że TYM radnym należy czas ten natychmiast skrócić!!!

    Dobre 0 Słabe 0

    • Drogi wyborco- jak byś mógł mi wyjaśnić to:
      – jakie dwie Panie walczą,
      – o co dwie Panie walczą,
      – z kim dwie Panie walczą,
      – dlaczego wogóle muszą z kimkolwiek o cokolwiek walczyć.

      Dobre 0 Słabe 0

      • Przestań rżnąć głupa i udawać idiotę. Gdyby nie sołtys z Kopic to byś pił to płynne gówno przez 3 dni i nie miałbyś siły pisać komentarzy na tej stronie bo byś srał i rzygał na przemian. Walczą między innymi o Twoje zdrowie a muszą walczyć bo ludzie pozbawieni wyobraźni pełnią strategiczne funkcje w tej gminie.

        Według Ciebie te dzieci i staruszkowie którzy wylądowali w szpitalu to z własnej winy i nieodpowiedzialności? Widać stare ubeckie metody, normalna świnia.

        Dobre 0 Słabe 0

          • Wejdź na artykuł o wiatrakach i sprawdź ostatnie komentarze. Wójt chce nas cichcem zawiatrakować! Na najbliższej sesji…

            Dobre 0 Słabe 0

      • To już szczyt chamstwa! Wszyscy, łącznie z naszymi “włodarzami” czerpią informacje z tej strony. Ludzie robią co mogą, żeby pomóc mieszkańcom, a takie coś najpierw pozyska informacje jak siebie i rodzinę przed zakażeniem uchronić, a później, podpisując się X-em gryzie rękę, która go z opresji wyciąga! Małe to, maleńkie i takie obrzydliwe! Ale nie martwcie się, mieszkańcy doskonale wiedzą kto i co w tej sprawie zrobił i wasze żałosne wypociny na tym forum prawdy nie zmienią ani oczu nam nie zamydlą!!!

        Dobre 0 Słabe 0

      • Rozgryzłem XXX +wpis = GÓWNO niski poziom testosteronu syndrom przed miesiączkowy oraz sporadyczna masturbacja lekarstwo metr gumy do majtek i strzał w łeb . Pozdrawiam serdecznie i nie dziękuj .

        Dobre 0 Słabe 0

      • Myślałem, że nasi radni z wójtem i wicewójtową mają komputery i internet. A tu – licząc minusy pod wpisami, widzę, że maksymalnie 5 😉
        To jak to jest z tym wykluczeniem cyfrowym, skoro tylko 1/4 rady i władzy weszła w XXI wiek?? 🙂

        Dobre 0 Słabe 0

  15. 5 minut szukania w google … patrzcie i uczcie się jak to powinni zrobić FACHOWCY

    BANK DOBRYCH PRAKTYK
    BANK DOBRYCH PRAKTYK

    Skażenie sieci wodociągowej miasta i gminy Pleszew oraz gminy Gołuchów (powiat pleszewski).

    Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
    Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego

    OPIS ZDARZENIA

    W dniu 13.03.2007 nastąpiło skażenie sieci wodociągowej bakteriami z grupy coli w 14 miejscowościach powiatu Pleszewskiego i okolic. Skażeniu uległo 120 (z 210) km sieci wodociągowej. Około 26 tys. mieszkańców obszaru pozbawione zostało wody pitnej. Szczegółowy przebieg zdarzeń zawarto w kalendarium działań „Skażenia sieci…”: http://wzkbdp.poznan.uw.gov.pl/files/pleszew%20kalendarium.pdf

    CHARAKTERYSTYKA PROBLEMÓW

    Pilna potrzeba zapewnienia ludności dostępu do wody pitnej, do informacji jak rozwija się sytuacja oraz instrukcji postępowania w celu ochrony zdrowia. Potrzeba wszczęcia działań, które przywrócą stan sprzed skażenia, a w szczególności takie, które wykryją przyczynę skażenia i zapobiegną podobnym problemom w przyszłości.

    ZASTOSOWANE ROZWIĄZANIA

    Na poziomie gminnym, powiatowym

    1. Powołanie Gminnego Zespołu Reagowania.
    2. Sprawne działania miasta związane z zabezpieczeniem mieszkańców w wodę z innego ujęcia (podłączenie do sieci gminy Gołuchów oraz zwiększenie wydajności ujęcia w Lenartowicach).
    3. Prawidłowa i rzetelna reakcja służb policji i straży pożarnej.
    4. Właściwa organizacja pomocy dla mieszkańców Pleszewa i okolic po ogłoszeniu nieprzydatności wody do spożycia, zadbano o szczególną pomoc dla osób starszych (pomoc harcerzy). Sprawne wykorzystanie posiadanego potencjału – zabezpieczenie beczkowozów do przewozu wody przeznaczonej dla ludności do celów konsumpcyjnych, wykorzystanie sprzętu PSP, itp,
    5. Prowadzenie monitoringu jakości bakteriologicznej wody, aż do momentu uzyskania wyników negatywnych.
    6. Kolejne komunikaty o rozwoju sytuacji związanej ze skażeniem wody w Pleszewie opracowywane były sprawniej i skuteczniej (większe arkusze papieru, kolor żółty komunikatów, plakaty opatrzone datą i źródłem informacji).
    7. Odnowiono oznakowanie strefy bezpośredniej ochrony ujęć wodnych i profilaktycznie oznakowano planowaną strefę ochrony pośredniej.
    8. Budowa nowego odcinka rurociągu dostarczającego wodę do Pleszewa.
    9. Monitoring terenów przyległych do ujęcia wody pod kątem stosowania nawozów naturalnych.
    10. Wystąpienie Burmistrza do Prezesa Rady Ministrów w sprawie przekazania Miastu i Gminie Pleszew środków rezerwy ogólnej na potrzeby kosztów związanych z przywracaniem wody pitnej w wodociągu miejskim.
    11. Wystąpienie Burmistrza do Wojewódzkiego i Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska w sprawie przekazania Miastu i Gminie Pleszew dotacji na potrzeby kosztów związanych z przywracaniem wody pitnej w wodociągu miejskim.
    12. Wystąpienie Burmistrza do Głównego Inspektora Sanitarnego z prośbą o zwolnienie z kosztów badań wody wykonywanych przez Państwową Inspekcję Sanitarną.
    13. Wystąpienie Burmistrza do Marszałka Sejmiku Województwa Wielkopolskiego z prośbą o wsparcie działań UMiG wobec Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska, których celem jest pozyskanie dotacji.
    14. Wystąpienie Przedsiębiorstwa Komunalnego do ubezpieczyciela celem wszczęcia procedury wypłaty odszkodowania za poniesione straty.
    15. Poszukiwanie innych źródeł finansowania przez Wydział Rozwoju i Analiz UMiG w Pleszewie.

    Na poziomie wojewódzkim

    1. Prowadzenie monitoringu sytuacji poprzez kontakt z GZR i PCZK.
    2. Analiza sytuacji i ocena prowadzonych działań.
    3. Utrzymywanie stałego kontaktu z PWIS i WIOŚ w celu oceny aktualnej sytuacji związanej ze skażeniem.
    4. Współpraca z geologiem wojewódzkim i WIOŚ w celu oceny możliwości skażenia innych ujęć wody.
    5. Zwrócenie się do wszystkich prezydentów miast, burmistrzów i wójtów o ustanowienie stref ochrony pośredniej ujęć wody.
    6. Zwrócenie się do wszystkich prezydentów miast, burmistrzów i wójtów o uaktualnienie bazy danych sił i środków Szefa OC (sprzęt będący w dyspozycji jednostek samorządu terytorialnego).

    WNIOSKI

    1. Urząd Miasta i Gminy powinien natychmiast przystąpić do działań informujących oraz zwołać Gminny Zespół Reagowania o godz. 11:00, w dniu 19.03. (już po spotkaniu w PIS), a nie po oficjalnym ogłoszeniu decyzji o godz. 16:30, zwłaszcza, że gminne plany reagowania i powiatowy plan reagowania kryzysowego mówią o tym w jaki sposób należało to zrobić np. ogłoszenia za pośrednictwem samochodów Policji, Państwowej Straży Pożarnej, Ochotniczej Straży Pożarnej czy Policji Municypalnej.
    2. Należało natychmiast uruchomić Gminne Centrum Reagowania z podaniem do publicznej wiadomości nr telefonów informacyjnych działających całodobowo lub o wydłużonym czasie dyżurowania.
    3. Celem usprawnienia współpracy należało zaprosić przedstawicieli Powiatowego Zespołu Reagowania Kryzysowego (przedstawicieli powiatowych służb i inspekcji) na posiedzenia Miejsko-Gminnego Zespołu Reagowania (informacje spłynęły dopiero po trzech dniach).
    4. Nie przekazano społeczeństwu instrukcji postępowania oraz informacji do jakich celów może być woda wykorzystywana, co mogło skutkować zagrożeniem dla zdrowia mieszkańców, zbyt późno (dopiero 8 dnia) uruchomiono telefony pomocowe dla osób starszych i niepełnosprawnych.
    5. Brak ostrzeżenia w niektórych urzędach, instytucjach publicznych: szpitalu, szkołach, zakładach pracy, DPS.
    6. Należy opracować odpowiednie procedury usprawniające przepływ informacji w sytuacjach kryzysowych – aktualne telefony alarmowe i wyznaczone kompetentne osoby w przypadku zastępstw.
    7. Sytuacja miała miejsce na terenie dwóch gmin, dlatego należało powiadomić Starostę oraz Szefa Powiatowego Zespołu Reagowania Kryzysowego, potrzeba lepszego przepływu informacji.
    8. Brak powiadomienia o sytuacji skażenia wodociągu szpitala, szkół, zakładów pracy, domu pomocy społecznej i innych jednostek z punktami zbiorowego żywienia.
    9. Nieskoordynowane informacje różnych służb np. w jednym dniu rozwieszono komunikaty, że woda NIE nadaje się do celów konsumpcyjnych, w tym doprania i sprzątania, podczas gdy na stronie internetowej Sanepidu widniała już informacja, że woda nadaje się do sprzątania i prania. Wynikało to najprawdopodobniej, z szybkiej zmiany sytuacji, a Zakład Komunalny nie nadążył na bieżąco informować. Niemniej jednak pojawiały się wątpliwości, która informacja jest właściwa.
    10. W ramach funkcjonowania Gminnego Centrum Reagowania na bieżąco powinien być prowadzony dziennik działań – wpisywanie wpływów i wypływów informacji oraz podejmowanych działań.
    11. Potrzeba ujęcia w gminnych planach reagowania kryzysowego oraz w planie powiatowym procedur działań na wypadek skażenia wody w sieciach komunalnych. Zwłaszcza, że w analizie zagrożeń Planu Reagowania Kryzysowego zwrócono uwagę na możliwość celowego skażenia ujęcia np. sabotaż, terroryzm.

    RAPORTY I DOKUMENTY

    Kalendarium działań – „Skażenie sieci wodociągowej miasta i gminy Pleszew oraz gminy Gołuchów (powiat pleszewski) marzec 2007”.
    http://wzkbdp.poznan.uw.gov.pl/files/pleszew%20kalendarium.pdf

    GALERIA/MULTIMEDIA

    Prezentacja „Skażenie sieci wodociągowej Miasta i Gminy Pleszew i Gminy Gołuchów Powiat Pleszewski Studium Przypadku dla Wojewódzkiego Zespołu Reagowania Kryzysowego w Poznaniu” – plik pdf.
    http://wzkbdp.poznan.uw.gov.pl/files/pleszew%20prezentacja.pdf

    PODSTAWY PRAWNE:
    Ustawa z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz.U. 2007 nr 89 poz. 590): http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20070890590

    Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 3 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu tworzenia gminnego zespołu reagowania, powiatowego i wojewódzkiego zespołu reagowania kryzysowego oraz Rządowego Zespołu Koordynacji Kryzysowej i ich funkcjonowania.(Dz.U. 2002 nr 215 poz. 1818): http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20022151818
    Źródło: http://wzkbdp.poznan.uw.gov.pl/?q=node/20

    Dobre 0 Słabe 0

    • Szlag jasny mnie trafił! Dzieci w szpitalu a władza zamiast robić te wszystkie opisane rzeczy wygodnie na kanapach telewizję ogląda! SKANDAL SKANDAL SKANDAL

      Dobre 0 Słabe 0

    • Ustawa z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym

      Art. 2. Zarządzanie kryzysowe to działalność organów administracji publicznej będąca elementem kierowania bezpieczeństwem narodowym, która polega na zapobieganiu sytuacjom kryzysowym, przygotowaniu do przejmowania nad nimi kontroli w drodze zaplanowanych działań, reagowaniu w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych, usuwaniu ich skutków oraz odtwarzaniu zasobów i infrastruktury krytycznej.

      Art. 3. Ilekroć w ustawie jest mowa o:

      1) sytuacji kryzysowej — należy przez to rozumieć sytuację wpływającą negatywnie na poziom bezpieczeństwa ludzi, mienia w znacznych rozmiarach lub środowiska, wywołującą znaczne ograniczenia w działaniu właściwych organów administracji publicznej ze względu na nieadekwatność posiadanych sił i środków;

      2) infrastrukturze krytycznej — należy przez to rozumieć systemy oraz wchodzące w ich skład powiązane ze sobą funkcjonalnie obiekty, w tym obiekty budowlane, urządzenia, instalacje, usługi kluczowe dla bezpieczeństwa państwa i jego obywateli oraz służące zapewnieniu sprawnego funkcjonowania organów administracji publicznej, a także instytucji i przedsiębiorców. Infrastruktura krytyczna obejmuje systemy:
      […]
      f) zaopatrzenia w wodę,
      […]
      3) ochronie infrastruktury krytycznej — należy przez to rozumieć wszelkie działania zmierzające do zapewnienia funkcjonalności, ciągłości działań i integralności infrastruktury krytycznej w celu zapobiegania zagrożeniom, ryzykom lub słabym punktom oraz ograniczenia i neutralizacji ich skutków oraz szybkiego odtworzenia tej infrastruktury na wypadek awarii, ataków oraz innych zdarzeń zakłócających jej prawidłowe funkcjonowanie;

      Art. 19. 1. Organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego na terenie gminy jest wójt, burmistrz, prezydent miasta.
      2. Do zadań wójta, burmistrza, prezydenta miasta w sprawach zarządzania kryzysowego należy:
      1) kierowanie monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie gminy;
      […]
      3. Zadania, o których mowa w ust. 2, wójt, burmistrz, prezydent miasta wykonuje przy pomocy komórki organizacyjnej urzędu gminy (miasta) właściwej w sprawach zarządzania kryzysowego.

      Art. 20. 1. Wójt, burmistrz, prezydent miasta zapewnia na obszarze gminy (miasta) realizację następujących zadań:
      1) całodobowe alarmowanie członków gminnego zespołu zarządzania kryzysowego, a w sytuacjach kryzysowych zapewnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji oraz dokumentowania prowadzonych czynności;
      […]

      Art. 21. Obowiązek podjęcia działań w zakresie zarządzania kryzysowego spoczywa na tym organie właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego, który pierwszy otrzymał informację o wystąpieniu zagrożenia. Organ ten niezwłocznie informuje o zaistniałym zdarzeniu organy odpowiednio wyższego i niższego szczebla, przedstawiając jednocześnie swoją ocenę sytuacji oraz informację o zamierzonych działaniach.

      Art. 26. 1. Finansowanie wykonywania zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego na poziomie gminnym, powiatowym i wojewódzkim planuje się w ramach budżetów odpowiednio gmin, powiatów i samorządów województw.
      4. W budżecie jednostki samorządu terytorialnego tworzy się rezerwę celową na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości nie mniejszej niż 0,5 % wydatków budżetu jednostki samorządu terytorialnego, pomniejszonych o wydatki inwestycyjne, wydatki na wynagrodzenia i pochodne oraz wydatki na obsługę długu.

      Art. 32. Gminne zespoły reagowania, powiatowe zespoły reagowania kryzysowego i wojewódzkie zespoły reagowania kryzysowego, utworzone na podstawie ustawy z dnia 18 kwietnia 2002 r. o stanie klęski żywiołowej, stają się z dniem wejścia w życie niniejszej ustawy odpowiednio gminnymi zespołami zarządzania kryzysowego, powiatowymi zespołami zarządzania kryzysowego i wojewódzkimi zespołami zarządzania kryzysowego.

      Dobre 0 Słabe 0

  16. Stepniczanie trzymajcie się! W prawie całej Polsce jest normalnie tylko u was w Stepnicy macie jakiś nieodpowiedzialnych ludzi którzy igrają zdrowiem waszym, waszych dzieci i waszych emerytów. Z neutralizacją skażenia nie będzie tak łatwo – jest możliwe, że paciorkowce będą znikały by za krótki czas pojawić się znowu. Kto się choć trochę na tym zna, wie, że łatwo nie będzie. Dla niedowiarków do poczytania:

    http://www.technologia-wody.pl/forum/showthread.php?14-Problem-z-enterokokami

    Co do wody w beczkowozach – jeśli ona jest z Miłowa to ja bym swoim dzieciom im nie podał bo najnormalniej w świecie nie ufam na słowo ludziom, którzy zmieniają je zależnie od sytuacji. Szkoda zdrowia – takie rzeczy to nie loteria. Lepiej kupić 5l w sklepie – w wodzie ze Stepnicy bałbym się nogi umyć.

    Dobre 0 Słabe 0

    • Pozdrawiamy Pana
      Każde słowo otuchy miło usłyszeć, choć informacje ostatnie radością nas nie napawają. Musimy czekać na wyniki badań Dzieci, które są w szpitalu. Straszne to wszystko. A nasza władza… Szkoda słów Panie Marianie, zwyczajnie szkoda słów

      Dobre 0 Słabe 0

  17. Odpowiedzialność za ograniczenie lub wstrzymanie dostaw wody

    Niedopuszczalne jest przeniesienie na odbiorców całego ryzyka niezrealizowania umowy o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków w związku z zaprzestaniem dostaw wody siecią wodociągową i odbioru ścieków siecią kanalizacyjną, która należy do gminy, a będących następstwem jej zachowań albo nagłego zdarzenia zawinionego przez gminę.

    Zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie gminy N. prowadzone było za pośrednictwem zakładu budżetowego – Zakładu Gospodarki Komunalnej Gminy N. Jak wynika z par. 4 i 11 statutu tego zakładu, do jego zadań należy m.in.: zarządzanie, eksploatacja i bieżące utrzymanie sprawności sieci wodociągowej i kanalizacyjnej oraz urządzeń służących do pozyskiwania i dostarczania wody i odprowadzania ścieków. Ważne jest również to, że Zakład Gospodarki Komunalnej Gminy N. jako zakład budżetowy nie posiada zdolności sądowej w postępowaniu przed sądem gospodarczym, dlatego nie można go uznać za przedsiębiorstwo w rozumieniu ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Taki status będzie jednak posiadała gmina N., jako osoba prawna. W związku z tym wszelkie działania lub zaniechania dotyczące relacji z odbiorcami usług z zakresu zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków będą działaniami i zaniechaniem gminy N.

    Wykonując powyższe zadanie, gmina N. stosowała wzorzec umowy o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków, w którym wyłącza swoją odpowiedzialność odszkodowawczą z tytułu niewykonywania lub nienależytego wykonywania umowy w trzech sytuacjach. Zgodnie z par. 10 umowy przedsiębiorstwo wodno kanalizacyjne nie będzie odpowiedzialne za ograniczenie albo wstrzymanie dostaw wody (bądź ograniczenie lub wstrzymanie odbiorów ścieków) wywołane:

    a) brakiem wody na ujęciu,
    b) przerwami w zasilaniu energetycznym urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych,
    c) zanieczyszczeniem wody w ujęciu w sposób niebezpieczny dla zdrowia i życia.

    Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że powyższy wzorzec stanowi przejaw narzucenia uciążliwych warunków umów, które przynoszą gminie N. nieuzasadnione korzyści. Jak wskazał organ I instancji, w związku z tym, że na terenie gminy trudno przeprowadzić jeszcze jedną linię wodno kanalizacyjną, gminę N. należy uznać za tzw. monopolistę naturalnego.

    Konsumenci z tego terenu nie mają możliwości skorzystania z usług innego przedsiębiorcy, zajmującego się dostarczaniem wody i odprowadzaniem ścieków. Jak wskazał prezes – barierą wejścia innego zakładu jest brak racjonalności takiego przedsięwzięcia. Z kolei nadużywanie przez gminę pozycji dominującej na wskazanym rynku objawia się jako narzucanie określonych warunków w zawieranych umowach. Zaś potencjalni użytkownicy sieci wodno-kanalizacyjnej nie mają wpływu na treść umowy. Mogą ją podpisać bądź nie.

    Z kolei należy pamiętać, że oprócz przepisów ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków w omawianej sprawie zastosowanie mają również przepisy kodeksu cywilnego. Zgodnie z art. 471 i następnymi przedsiębiorca będzie ponosił odpowiedzialność kontraktową za niewykonanie bądź nienależyte wykonanie zobowiązania, określonego w umowie z drugą stroną (odbiorcą usług). Kodeks cywilny określa konkretne przypadki wyłączenia odpowiedzialności odszkodowawczej.
    Umowa przedstawiana przez Zakład Gospodarki Komunalnej Gminy N. wyłącza w zasadzie możliwość dochodzenia od gminy N. odszkodowania nawet wtedy, gdy szkoda powstała na skutek okoliczności zależnych od jej działań. To powoduje, że gmina uniknie wypłaty odszkodowania za przypadki wcześniej wskazane i tym samym będzie osiągała nieuzasadnione korzyści. W ocenie prezesa UOKiK takie uregulowanie zostało uznane za niedopuszczalne.

    (Decyzja prezesa UOKiK, z 17 lutego 2010 r., delegatura w Łodzi, nr RŁO 411-10/09/AB)

    Dobre 0 Słabe 0

  18. ustawa z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. Nr 89, poz. 590)

    1. Zarządzanie kryzysowe – to działalność organów administracji publicznej będąca element kierowania bezpieczeństwem narodowym, która polega na:
    -zapobieganiu sytuacjom kryzysowym,
    -przygotowaniu do przejmowania nad nimi kontroli w drodze zaplanowanych działań,
    -reagowaniu w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych,
    -odtwarzaniu infrastruktury lub przywracaniu jej pierwotnego charakteru.

    2. Sytuacja kryzysowa – to sytuacja będąca następstwem zagrożenia i prowadząca w konsekwencji do zerwania lub znacznego naruszenia więzów społecznych, przy równoczesnym poważnym zakłóceniu w funkcjonowaniu instytucji publicznych, jednak w takim stopniu, że użyte środki niezbędne do zapewnienia lub przywrócenia bezpieczeństwa nie uzasadniają wprowadzenia stanów nadzwyczajnych, o których mowa w art. 228 ust. 1 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej (stan klęski żywiołowej, wyjątkowy i wojenny).
    Definicja ta wskazuje, że możemy mieć do czynienia z takimi sytuacjami powstałymi w wyniku zagrożenia, których skutki mogą być bardzo niekorzystne, jednak dla których niezbędne środki do zapewnienia lub przywrócenia bezpieczeństwa nie uzasadniają wprowadzenia żadnych z możliwych stanów nadzwyczajnych.

    3. Infrastruktura krytyczna – to systemy oraz wchodzące w ich skład, powiązane ze sobą funkcjonalnie obiekty, w tym obiekty budowlane, urządzenia, instalacje, usługi kluczowe dla bezpieczeństwa państwa i jego obywateli oraz służące zapewnieniu sprawnego funkcjonowania organów administracji publicznej, a także instytucji i przedsiębiorców. Infrastruktura krytyczna obejmuje systemy:
    -zaopatrzenia w energię i paliwa,
    -łączności i sieci teleinformatycznych,
    -finansowe,
    -zaopatrzenia w żywność i wodę, !!!!!!!!!!!!!!!!!
    -ochrony zdrowia,
    -transportowe i komunikacyjne,
    -ratownicze,
    -zapewniające ciągłość działania administracji publicznej,
    -produkcji, składowania, przechowywania i stosowania substancji chemicznych i promieniotwórczych, w tym rurociągi substancji niebezpiecznych.

    4. Ochrona infrastruktury krytycznej – to zespół przedsięwzięć organizacyjnych realizowanych w celu zapewnienia funkcjonowania lub szybkiego odtworzenia infrastruktury krytycznej na wypadek zagrożeń, w tym awarii, ataków oraz innych zdarzeń zakłócających jej prawidłowe funkcjonowanie.

    I tyle w temacie Panie Wójcie. Można dalej chować głowę w piasek i zwalać na innych.
    Dobrego spokojnego snu Panu życzę

    Dobre 0 Słabe 0

    • A ten minus to co głupek dał?? Przecież w komentarzu ktoś podał tylko przepisy! Trzeba było wcześniej je przeczytać a nie teraz na przepisy się wkurzać!!!

      Dobre 0 Słabe 0

      • Jak to dlaczego dał minusa – to proste – bo jest kretynem. Nawet nie wysilił się na jakikolwiek komentarz, bo pewnie nie miał nawet czego w sprawie napisać.

        Poza tym wszystkim przecież wiadomo, że Stepnica jest obszarem wyłączonym spod prawa (jakiegokolwiek) łącznie z normami sanitarnymi. Tutaj prawo to wójt i on nawet robi za Sanepid polegając na nieomylności własnych kubków smakowych 🙂 (chyba że ma jakiegoś “testera” do poświęcenia).

        Dobre 0 Słabe 0

  19. Przez lata, dziesiątki jak nie setki ludzi zgłaszało swoje zażalenia dotyczące wody a to do Daszkiewicza a to do Wyganowskiego. Za każdym razem wysyłani byli na bambus – co tam jakiś szary obywatel ma do powiedzenia. No i te lata arogancji wreszcie się skończyły tym co dziś widzimy.

    To może teraz by wysłać na bambus obu Panów – za ignorowanie przez lata tematu?

    Dobre 0 Słabe 0

  20. Jak powstaną wiatraki koło Stepnicy to ceny nieruchomości spadną. Działki przy tzw. betonówce dzisiaj wycenione na ok. 60 tys. zł. jutro nawet połowy tej kwoty nie osiągną. Wartość domków jednorodzinnych, mieszkań w blokach i działek budowlanych zdecydowanie obniży się. Będziemy żyć w kleszczach hałasu – słyszalnego tartacznego i podprogowego z elektrowni wiatrowej. Taaa…….niewesoła perspektywa.

    Dobre 0 Słabe 0

    • Połowa wartości to optymistyczne założenie. Pamiętajmy, że na wartość gruntów i nieruchomości w Stepnicy duży wpływ ma bardzo korzystne otoczenie (natura). Inaczej nikt by tyle nie dał.

      Brytyjczycy pobierają tylko 20% normalnych podatków gruntowych od takich nieruchomości więc chyba coś tam sobie jednak przeliczyli. Ceny mieszkań bliżej niż 2,5 km od wiatraka mogą mieć wartość … 0 zł bo po prostu nikt nie będzie ich chciał kupić – uwzględniając jaki drogi jest za nie czynsz.

      Dobre 0 Słabe 0

  21. Pogódźmy się z faktem, że żadnego sztabu kryzysowego nie ma! Jak to w życiu, teraz na zmianę wójt z Daszkiewiczem będą się winą przerzucać a fakt pozostaje faktem:
    1. najpierw informacji o skażeniu nam nie przekazano,
    2. później błędnie informowano nas że ta woda nadaje się do spożycia po przegotowaniu,
    3. przez półtora dnia pozostawiono mieszkańców bez dostaw wody pitnej,
    4.teraz na tą wodę czekamy zastanawiając się skąd ona jest
    Generalnie mieszkańcy pomogli sobie sami! Sami się informowali o zagrożeniu, sami podali instrukcję co robić i sami na forum informują się o tym co się dzieje. Słabiutka ta nasza władza. W sumie wyszło że bez niej radzimy sobie lepiej niż z nią (przynajmniej się nie okłamujemy i ci co podają informacje sprawdzają je w sanepidzie, nie jak urzędnicy u Daszkiewicza).
    Pozdrawiam forumowiczów.
    Razem damy radę!
    P.S. Mam nadzieję, że tym dzieciom z Czarnocina nic nie będzie.

    Dobre 0 Słabe 0

    • “przez półtora dnia pozostawiono mieszkańców bez dostaw wody pitnej,”

      27 października 2011r. – 18:31 – publikacja decyzji Sanepid nr PS-N-HK-600-35/11
      29 października 2011r. – 16:00 – pierwszy beczkowóz w Stepnicy.

      Jakby nie liczyć to jest blisko 2 dni a nie półtorej (bez 2,5 h).
      Aha – no i to oczywiście wymuszone przez mieszkańców – inaczej byśmy sobie tę kranówkę, pili i pili…

      Dobre 0 Słabe 0

  22. Po co tu jeszcze mówić o jakiejś organizacji d/s kryzysowych, zabezpieczeniu strategicznych obiektów etc. Fakty mówią za siebie.

    21 marca 2011 Ukradziono transformator w Miłowie (http://tnij.org/n0z0).
    Oczywiście transformator był suuuuper zabezpieczony – gdyby nie przypadek i zdecydowana reakcja mieszkańców przypadkowo widzących kolejną kradzież to udałoby się to ponownie!

    Co wtedy było napisane w artykule?
    Zwróćmy uwagę, że miejsca takie jak ujęcia wody, hydrofory czy oczyszczalnie powinny mieć stosowne zabezpieczenia jak monitoring i ochrona fizyczna. Na całym świecie takie miejsca uznaje się za strategiczne.

    A wiecie jak zabezpieczona oczyszczalnia Daszkiewicza? He, he – to popytajcie ludzi, którzy to widzieli. KAŻDY może sobie tam wejść i za przeproszeniem zrobić kaku. To co tu dalej deliberować o bezpieczeństwie?

    Coś zrobiono w powyższej sprawie?
    NIE , NIC

    To skąd takie zdziwienie, że dochodzi do takich katastrof?

    Dobre 0 Słabe 0

  23. Panie Wójcie!
    Rozwiązania ma Pan podane na tacy przez Panią Iwonę.
    Czas na decyzje!

    Nie ma co czekać, aż paciorkowce do reszty zagoszczą w naszych wodociągach! Jak mało kto wody używa (ile jej tam idzie do obsługi toalety?) to woda w rurach stoi i sytuacja z dnia na dzień się pogarsza.
    Jeszcze parę dni w bezruchu i koszty dostaw wody beczkowozami przerosną koszty szybkiego płukania.

    Dobre 0 Słabe 0

    • Ciekawi mnie czy w Kopicach i Czarnocinie wodę do badań pobierają?? Bo jak nie to jakie wyniki będą wiarygodne?? Z Gąsierzyna??
      Jak ludzie wody nie używają a potem nagle dostaną info że woda jest OK to co?? I tak wypiją skażoną wodę?

      proszę mądrzejszych w sprawie wody o info gdzie mogę się dowiedzieć jaka woda FAKTYCZNIE w Kopicach leci z kranu

      Dobre 0 Słabe 0

      • Pozostaje poprosić o taką informację Powiatowy Inspektorat Sanitarny w Goleniowie p. Zofia Lasek to inspektor zajmująca się naszą sprawą.

        Dobre 0 Słabe 0

        • Mam też obietnicę od moje zaprzyjaźnionej p. Kierownik Laboratorium, że zbada nam wodę z Kopic. Jutro zawiozę jej próbkę do laboratorium – tylko kupię sterylne pojemniczki. Wyniki będziemy mieć w piątek. Wezmę też próbkę ze Stepnicy – tam w końcu mieszka więcej ludzi.
          Mam naprawdę wielką nadzieję na normalne życie i na to, że jutro wyniki badań z Sanepidu potwierdzą nam, że woda jest czysta. Zwrócę się róznież o wgląd do protokołów z badań – powinni to udostepnić.

          Dobre 0 Słabe 0

Leave a Reply

Ta strona używa ciasteczek (cookies). Kontynuując korzystanie z tej strony zgadzasz się na to. więcej nformacji

Ustawienie ciasteczek (cookies) na tej stronie jest włączone aby zapewnić Tobie największą wygodę używania. Jeśli będziesz dalej korzystać ze strony to zgadzasz się na używanie ciasteczek (cookies). 1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies. 2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. 3. Pliki cookies wykorzystywane są w celu: a) dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb; b) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości; c) utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła; 4. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika. 5. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies: a) „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu; b) pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu; c) „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu; d) „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.; e) „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań. 6. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). 7. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu. 8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów. Powyższy wzór polityki cookies chroniony jest prawem autorskim, które przysługują IAB Polska. http://wszystkoociasteczkach.pl

Zamknij