“Złote inwestycje” Wyganowskiego – Port przeładunkowy w Stepnicy

foto-ping-pong-2-na-3

Burmistrz Wyganowski chwali się na lewo i prawo swoimi “inwestycjami” (oczywiście za nasze pieniądze).

Jedną ze sztandarowych “inwestycji” był remont portu przeładunkowego w Stepnicy.

Czy była to faktycznie inwestycja przynosząca zysk czy tylko wydatek, który przyniesie zyski nie Gminie, ale “przyjaciołom królika”?

Na początek zobaczmy jaką definicję inwestycji podaje Wikipedia:

“Inwestycja w ujęciu ekonomicznym to nakład gospodarczy poniesiony na utrzymanie, tworzenie lub zwiększanie kapitału (np. maszyn i urządzeń, budynków czy zapasów). Zgodnie z inną definicją inwestycja to wyrzeczenie się obecnych, pewnych korzyści na rzecz niepewnych korzyści w przyszłości.

Przeciwieństwem inwestycji jest konsumpcja. […]

W świetle art. 3 ust. 1 pkt 17 ustawy o rachunkowości poprzez inwestycje rozumie się aktywa posiadane przez jednostkę w celu osiągnięcia z nich korzyści ekonomicznych wynikających z przyrostu wartości tych aktywów, uzyskania przychodów w formie odsetek, dywidend (udziałów w zyskach) lub innych pożytków, w tym również z transakcji handlowej, a w szczególności aktywa finansowe oraz te nieruchomości i wartości niematerialne i prawne, które nie są użytkowane przez jednostkę, lecz są posiadane przez nią w celu osiągnięcia tych korzyści”

Mówiąc, krótko inwestycja powinna przynieść finansowe korzyści w przyszłości. Aby ocenić trafność inwestycji trzeba porównać nakłady (wydatki) do oczekiwanych (osiągniętych) korzyści. Jeśli korzyści są mniejsze niż nakłady to inwestycja jest nietrafiona.

Ile zainwestowaliśmy w port przeładunkowy? Planowana kwota to około 10 milionów złotych! [3]. Połowę tej kwoty miała ponieść gmina Stepnica a połowę “wyrwano” z Regionalnego Programu Operacyjnego – ze środków unijnych (czyli też naszych podatków!) – pozdrawiamy Panie Marszałku Geblewicz! ;-).

“W port zainwestowała już Gmina Stepnica. W latach 2013-2014 wykonała liczne prace Olgierd_Geblewiczremontowe. – Powstały m.in. nowe nabrzeża, pochylnie do przyjmowania promów i stanowisko do załadunku lub wyładunku typu ro-ro. Pogłębiono także akwen basenu portowego do głębokości 4,5 m – wylicza Andrzej Wyganowski, burmistrz Stepnicy” [2]

Pięć milionów złotych to sporo pieniędzy – szczególnie dla niewielkiej gminy takiej jak nasza. Takie środki na lokacie bankowej to 2.5%-3% odsetek rocznie – co najmniej 125 tys. zł. Można to łatwo sprawdzić kalkulatorem lokat bankowych [4]. Tyle można zarobić … nic nie robiąc!

Problem w tym, że Wyganowski koniecznie chce “inwestować” a nie trzymać pieniądze “w skarpecie”. Ile zatem ROCZNIE powinna dać ta inwestycja? 150, 200 czy 300 tysięcy złotych??? Ha ha ha:

“Wywoławczy roczny czynsz dzierżawy portu wynosi 30 tysięcy złotych. Jeśli przeładunek w ciągu roku przekroczy 30 tysięcy ton, gmina do każdej przeładowanej tony ponad określony limit doliczy 1zł.” [5]

Taki czynsz to prawdziwy PREZENT dla dzierżawcy! Szkoda tylko, że z naszej kieszeni!!!

Zaraz, zaraz – pozostaje jeszcze ta symboliczna złotówka 😉 od każdej przeładowanej tony [3]. Przyglądnijmy się sprawie uważniej – ile przeładowuje port w Stepnicy?

zestawienie-przeładunków-w-porcie

Marnie, oj marnie to wygląda. Za rok 2004 byłoby to ekstra 1500 zł a za rok 2007 – 7 tys. zł. Na waciki starczy ale dalej lokata bankowa jest nie do przebicia ;-).

No dobrze, ale przecież Wyganowski “ściągnął” INWESTORA, który zbudował elewator i planuje inne inwestycje [6].  W 2015 obiecywał, że przeładuje nawet 100 tys. ton towarów!

Policzmy:  100 tys. ton MINUS 30 tys. daje 70 tys. ton. Czyli dodatkowo do kasy gminy powinno wpłynąć 70 tys. złotych. Razem z dzierżawą daje to 100 tys. złotych. Lokata bankowa nadal górą! [7]

elewatorJak dotychczas cały czas “inwestycja” okazuje się jedynie marnotrawstwem PUBLICZNYCH pieniędzy. Trzeba więc pomanipulować danymi i okazuje się, że port ma przeładować nawet 300 tys. ton towarów! [8]. Wtedy roczny czynsz dzierżawny wyniósłby 300 tys. złotych. Wtedy ta “inwestycja” byłaby dalej poniżej granicy opłacalności (uwzględniając pełne wydatki – czyli 10 mln zł). Czy jest to jednak realne?

Burmistrz Wyganowski “zapomniał”, że do portu trzeba jeszcze … dopłynąć 😉 [9].

“Port spełnia wymagania. Jest tylko jeden problemtrzeba pogłębić podejściowy tor wodny do 4,5 m. Mimo że właściwe urzędy znają temat od lat – postępu w tej sprawie nie widać. Odpowiedzialny za tor wodny Urząd Morski w Szczecinie odsyła burmistrza Stepnicy do Ministra Infrastruktury i Rozwoju. Ten drugi natomiast kieruje go do dyrektora Urzędu Morskiego. Burmistrz traci cierpliwość.

Powyższy artykuł podaje też ostateczne KOSZTY tej zabawy:

“W ostatnich latach jedynie z kasy gminy na modernizację portu handlowego wydano ponad 7 mln złotych.”

Oznacza to wzrost wydatków o bagatela 40%! Nie ma to jak dobre planowanie Panie Burmistrzu! Ale co tam pieniądze! Liczy się postęp ;-)! Wyganowski też najwyraźniej sobie roi, że inni będą dokładać się do jego szaleństw inwestycyjnych:

“Pogłębienie nie wymaga astronomicznych kwot. Szacuje się, ze koszt robót to około 4,5 mln złotych.”

Czyli podatnik ma dołożyć kolejne 4.5 mln zł aby wszystko “grało”. Wolne żarty …
Wygląda na to, że owe 300 tys. ton przeładunków możliwe jest tylko na papierze. Ale papier wszystko ścierpi …

Port przeładunkowy remontowała “znana” w Stepnicy spółka MOSTAR [10]. Dzierżawcą jest firma Wiktoria Port [11].

A MOŻNA BYŁO ZROBIĆ LOKATĘ BANKOWĄ 😉

Źródła:

  1. https://pl.wikipedia.org/wiki/Inwestycja
  2. http://szczecinbiznes.pl/informacje/Port-w-Stepnicy-w-rozbudowie_3298
  3. Przebudowa basenu kolejowego (prezentacja)
  4. http://www.bankier.pl/lokaty
  5. https://nowa-stepnica.pl/2012/07/19/przetarg-dzierzawa-portu-przeladunkowego-w-stepnicy/
  6. http://radioszczecin.pl/1,122920,nowy-elewator-zbozowy-powstaje-w-stepnicy&s=1&si=1&sp=1
  7. http://szczecinbiznes.pl/informacje/Port-w-Stepnicy-w-rozbudowie_3298
  8. http://szczecin.tvp.pl/21525414/elewator-szansa-na-rozwoj-gminy
  9. http://24kurier.pl/aktualnosci/gospodarka/ping-pong-na-torze-wodnym/
  10. http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/mostar-przebuduje-basen-kolejowy-w-porcie-stepnica-44323.html
  11. http://www.wiktoriaport.pl/
  12. Olgierd Geblewicz

56 KOMENTARZE

  1. Około 58-letni mężczyzna został przygnieciony przez trap do łódki. Według wstępnych ustaleń trap wcześniej został podniesiony przez wózek widłowy. Jeden z mężczyzn wszedł pod niego, a w tym czasie trap przeważył wózek i przygniótł znajdującego się pod nim 58-latka.
    – Na miejsce skierowany został jeden zastęp z OSP Stepnica. Nim jednak strażacy dotarli na miejsce, przygnieciony mężczyzna został wydobyty – poinformował nas Dariusz Schacht, rzecznik prasowy Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Goleniowie.
    Mężczyzna wskutek odniesionych obrażeń zmarł. Na miejscu działa prokurator i policja.

    Dobre 3 Słabe 0

  2. Do @taaaa Wypisujesz takie pierdoły, że płakać się chce a inni Ci przyklaskują – jak to w Polsce. Taki np. Grunwald ma ładowność prawie 2500 ton więc twoje 10 tysięcy miesięcznie to cztery kursy. Jak byś nie wiedział transport śródlądowy to nie tylko zboże ale i węgiel, stal, materiały sypkie, dłużyca, ponad gabaryty. itd. Nawiasem mówiąc transport śródlądowy jest ekologicznie najmniej szkodliwy dla środowiska ze wszystkich środków transportu i powinien być promowany. A jak jeszcze cie to nie przekonuje to na pewno już przyklaśniesz Jarkowi i PIS, który zapowiedział odbudowę żeglugi rzecznej (między innymi na Odrze) i chce przeznaczyć na ten cel 60 mld złotych korzystając z finansowania Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju, Europejskiego Banku Inwestycyjnego, czy Europejskiego Funduszu na rzecz Inwestycji Strategicznych.

    Dobre 2 Słabe 14

    • “Przed rozbudową przeładunki nie przekraczały 17 tysięcy ton. Za każdą przeładowaną tonę, gmina dostaje złotówkę. Teraz zarobi przynajmniej 100 tysięcy złotych rocznie.

      Wypowiedź z 2015 roku.
      Ile Gmina zarobiła w 2015 roku???

      Dobre 18 Słabe 0

      • Nie było żadnej potrzeby rozbudowy portu(wywalania kasy) do obsługi barek rzecznych.
        Od 2009 prowadzi w nim działalność przeładunkową aktualny dzierżawca (jakby się nie zwał aktualnie)i od tego czasu nie zawinął do portu żaden morski statek.Wcześniej zawijały także statki morskie i przeładunki były większe niż 17 tys ton.
        Po wybudowaniu elewatora wielkość przeładunków za 2015 r wyniosła ca 30 tys ton to był rekord którego nie przekroczą w tym roku.Więc ile brakuje do 100 tys ile do 300 tys?
        Słynny rozwój portu nastąpił ale nie rozwój przeładunków.

        Dobre 9 Słabe 0

  3. “Złoty inters Wyganowskiego” kojarzy się tylko z art. 200 § 1 k.k. 🙂
    Tak mi się skojarzyło …

    Dobre 23 Słabe 0

    • Kodeks karny w art. 197 §1- 4 stanowi, że „Kto przemocą, groźbą bezprawną lub podstępem doprowadza inną osobę do obcowania płciowego, podlega karze pozbawienia wolności od lat 2 do 12”. Karze pozbawienia wolności podlega także sprawca, który, doprowadza inną osobę do poddania się innej czynności seksualnej albo wykonania takiej czynności lub dopuszcza się zgwałcenia wspólnie z inną osobą.

      Molestowanie seksualne w miejscu pracy może mieć również znamiona przestępstwa określonego w art. 199 § 1 Kodeksu karnego. Doprowadzenie danej osoby – przez nadużycie stosunku zależności(np. służbowego) lub wykorzystanie krytycznego położenia – do obcowania płciowego lub do poddania się innej czynności seksualnej albo do wykonania takiej czynności, zagrożone jest karą pozbawienia wolności do lat 3.

      Ściganie z urzędu sprawców gwałtów przewiduje nowelizacja przepisów karnych.

      Nowelizacja kodeksów: karnego i postępowania karnego z 2013 r. stanowi, że wszczynanie śledztw o przestępstwa przeciwko wolności seksualnej nie będzie uzależnione już od wniosku ofiary, lecz postępowania te będą wszczynane z urzędu. Dotyczy to przestępstw zgwałcenia, nadużycia stosunku zależności lub wykorzystania krytycznego położenia oraz wykorzystania bezradności innej osoby lub jej upośledzenia umysłowego w celu doprowadzenia do obcowania płciowego.

      Poradnik urzędniczki: http://www.infor.pl/prawo/prawo-karne/pokrzywdzony/286405,Molestowanie-seksualne-w-Kodeksie-karnym.html

      Dobre 15 Słabe 0

  4. Ukryte ze względu na niski Ocena komentarza. Kliknij tutaj aby zobaczyć.

    Dobre 5 Słabe 20

    • no racja musza oddac Ojcu Dyrektorowi to co obiecali za kampanie wyborcza, Polacy juz otwieraja oczy na to wszystko, Kosciol ma byc bezstronny a tu wszystkie przywileje od PiS dostaje.

      Dobre 12 Słabe 20

      • Stasiu – chyba nie potrafisz odnaleźć się we współczesności ponieważ ciągle postkomunistyczne przekonania dają znać o sobie. Nawet na tle spraw lokalnych odwołujesz się do ogólno politycznych dywagacji w wymiarze przekonań religijnych. Skomentuj wpis Michała pod względem merytorycznym w aspekcie inwestycji w porcie, a nie leczysz kompleksy na forum.

        Dobre 10 Słabe 3

    • Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem.
      Lokata bankowa to najmniej dochodowa forma inwestycji kapitału – za to pozbawiona praktycznie ryzyka (no chyba że bank upadnie). Wszystko co daje mniejsze przychody jest NIEOPŁACALNE.
      Władze Gminy powinny zająć się tym do czego są powołane a nie prowadzeniem, pożal się Boże, “działalnością gospodarczą”. Za te pieniądze można było np. wybudować więcej mieszkań – to tylko przykład!

      Dobre 17 Słabe 4

    • Nie ma żadnych opłat portowych rada zwolniła wszystkie barki z portem macierzystym Stepnica z opłat portowych i barki firmy Muflon wchodzą do naszego portu gratis.
      Inne barki tu nie przyplywaja.
      Oplaty od tony przeladunkowej też nie ma 30 tys w roku jest cieżko osiągnąć tym dzierżawcom

      Dobre 13 Słabe 1

  5. obliczył , że inwestycja zwróci się za 200 lat ,coby ratować sytuację prężny rolnik – radny rozpoczął wysiew zbóż w doniczkach . Przewidujemy ,że po zbiorach zapełnimy po sufit nie tylko elewator ale również amfiteatr .Wreszcie można będzie pomacać zyski 😉

    Dobre 17 Słabe 2

  6. Gruba przesada z tym czynszem, tym bardziej że to my a nie inwestor wyłożyliśmy środki na remont. Ale Wyganowski oczywiście będzie gadał tak jak w przypadku dzierżawy gruntu dla dewelopera. Że on wie, że on rozmawiał, że trzeba się cieszyć że ktoś w ogóle chciał ten port wydzierżawić, bo Stepnica taka nie atrakcyjna. Oczywiście wtórował mu będzie Rysiek Chamski yyy tz. Ławicki 😉 Słabo to widzę, takim zarządzanie ten człowiek szybciej nas utopi niż nam się wydaje. Kolejna smutna sprawa.

    Dobre 19 Słabe 3

  7. 100 000 tys ton to 10 000 w miesiącu i zima z lodem 2 m-ce
    Czyli w kazdy dzien roboczy wychodzi jedna barka zaladowana wyplywa
    A 20 samochodów ciezarowych wchodzi do portu
    I tak kazdego dnia roboczego 20 dni w m-cu przez caly rok.
    Gdzie tyle zboża jest? W połnocnej części zachodniopomorskiego?
    Jesli gdzie indziej do kazdego transportu auta trzeba doplacić na paliwko a także barce wiecej wlać paliwka.
    Porownując stepnicki terminal ze szczecinskimi elewatorami i magazynami
    300 000 ? To ile …..3 bareczki dziennie słownie 3 bareczki
    O godz 10:00 pierwsza. 14:00 druga 18:00 trzecia i 60 cieźarówek wjedzie dziennie do portu
    Chyba wladca wszystko skarkulował skoro oddal cały port za trzy tysiaki miesięcznie jak stary bar pod lipą

    Dobre 16 Słabe 3

      • Nie robili ale maja robić 100000 rocznie ….są tu z 6 lat i nie robili tyle
        Ale moze zrobią
        Wiec gminie zwróci sie inwestycja w 2236 roku ?
        Inwestorzy zaś mają tu raj podatkowy.
        Nie ma oplat portowych nie płacą też podatku gruntowego.

        Dobre 7 Słabe 1

    • Poraża bezmyślność “redaktorków” z naszych przekaziorów, którzy spijają z ust Wyganowskiego bez elementarnej nawet weryfikacji źródeł czy zwykłej arytmetyki. Wstyd!

      Dobre 18 Słabe 0

    • Jak wybudują biogazownię w Łące to barkami g….a z zagrnicy przywozić będą. Przeładunek będzie i kasa też będzie. He! he!

      Dobre 13 Słabe 1

      • Trudno podzielać takie bardzo osobliwe poczucie humoru zwłaszcza jeśli chodzi o perspektywę budowy biogazowni w Łące. Ewentualny przeładunek wszelkiego rodzaju substancji biologicznych w Stepnicy, stanowiących wkład do procesu produkcji energii elektrycznej w biogazowni w Łące byłby totalną katastrofą.Trudny do wyobrażenia smród przy rozładunku a potem transporcie przez „miasto” kilkunastoma samochodami ciężarowymi na godzinę przyprawiać będzie mieszkańców Stepnicy o ból głowy i średnio przyjemne doznania zapachowe. W dobrze pojętym interesie mieszkańców Stepnicy jest to aby biogazownia w Łące nie powstała!. Więc pytajcie w Urzędzie, swoich radnych co dalej z tym projektem ( budowy biogazowni) co robią na jakim etapie jesteśmy , pytajcie też swoich znajomych co o tym myślą i zastanówcie się czy nie warto razem działać aby żyło się lepiej i przyjemniej.Stańmy ponad podziałami zacznijmy działać razem. Kto tego nie rozumie to albo jest społecznym ignorantem albo osobą której inteligencja niewiele różni się od inteligencji konika polnego.

        Dobre 3 Słabe 3

          • Widać że całkowicie nie zrozumiałeś o czym napisałem ale trudno może kiedyś zrozumiesz.
            Tylko aby nie było za późno. Poza tym jakiego swojego?,a Twoje Jak kuba Bogu pokazuje brak chęci zrobienia czegoś dla ogółu społeczności i raczej o dbaniu tylko o swój bardzo wąsko pojmowany interes.

            Dobre 2 Słabe 5

              • Wydaje mi się że dobrze zorganizowany protest zakończony przed urzędem byłby świadectwem ogromnego niezadowolenia i dezaprobaty mieszkańców gminy w stosunku do poczynań urzędników i samego burmistrza. Dobrze zorganizowany oznacza: TV regionalna ,transparenty z dobrymi-mocnymi hasłami i oczywiście duża frekwencja osób, które chcą coś zmienić. Może się to wydać dla kogoś śmieszne ale byłby to dobry początek.

                Dobre 3 Słabe 3

                • Człowieku tu powinno CBA z CBŚ zawitać i zawinąć wielu urzędników, co ty pieprzysz o jakiś protestach.

                  Dobre 9 Słabe 1

                  • Pieprzysz to ty i to jak potłuczony. Najlepiej to jeszcze jednostkę Gromu wysłać na urząd.Coś zrobił aby CBA i CBŚ zapukało do urzędu? Pewnie nic tylko żyjesz w świecie fantazji , że jest już po wszystkim i jest super.Tylko czekasz aż inni coś zrobią! Samo zgłoszenie do CBA i CBŚ nie wystarczy ,gdy nagłośnisz sprawę wtedy zaczyna się robić gorąco kole dupy.Dopiero wtedy te instytucje biorą się do roboty tak to niestety działa w tym kraju. Widocznych jest wielu gadaczy na tym forum ale w kotakcie z rzeczywistością to tylko kupa w spodnie i zero pomysłów.Nie widzisz tego, że tylko gra zespołowa ma jakiś sens i sznse?

                    Dobre 4 Słabe 3

                    • Czego Stasiu nie rozumiesz?
                      Rozwiązanie problemu biogazowni (i innych uciążliwych przemysłów jak np. wiatraki, fermy norek etc) JEST PROSTE i nazywa się Miejscowy Plan Zagospodarowania (MZP).

                      Należy MZP uchwalić wskazując jakie inwestycje i gdzie mogą być prowadzone.
                      No ale gruby z Ławickim tego nie chcą.
                      Dlaczego? Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o …

                      To wszystko Iwona przekazała mieszkańcom Łąki więc nie jest to tajemnicą.

                      A że macie takiego Ławickiego, który z powodów POLITYCZNYCH podłącza się pod protest mieszkańców … no cóż … sami go wybraliście.
                      Gruby z resztą też był na pikiecie – było go widać w telewizji. I co? I nic.

                      A ty ludzi chcesz na ulice wyprowadzać – PO CO? Żeby pokrzyczeli a władza i tak zrobi swoje?
                      Trzeba było myśleć nad urną wyborczą ….

                      Dobre 9 Słabe 1

                    • Piszcie skargi.
                      “Modelowe” wytłumaczenie grubego to jest “wszystko jest w porządku – nie ma skarg od mieszkańców”
                      Serio! On tak mówi!

                      Dobre 6 Słabe 0

  8. Inwestując w nabrzeże miliony zł, gdy “za kominem” w Szczecinie są kilometry pustych, gotowych nabrzeży trzeba zejść z ceną. Wtedy jednak liczymy się z drastycznie obniżonymi zyskami, lub nawet ze stratami. Tak musimy pojmować inwestycje “morskie” gminy Stepnica. A nabrzeża mają to do siebie, że potrzebują stałej konserwacji…
    Brak uzasadnienia ekonomicznego do rozwoju gminnego portu przeładunkowego. Rozbudowę w przypadku stepnickim powinien finansować użytkownik a nie właściciel

    Dobre 17 Słabe 2

Leave a Reply

Ta strona używa ciasteczek (cookies). Kontynuując korzystanie z tej strony zgadzasz się na to. więcej nformacji

Ustawienie ciasteczek (cookies) na tej stronie jest włączone aby zapewnić Tobie największą wygodę używania. Jeśli będziesz dalej korzystać ze strony to zgadzasz się na używanie ciasteczek (cookies). 1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies. 2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. 3. Pliki cookies wykorzystywane są w celu: a) dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb; b) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości; c) utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła; 4. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika. 5. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies: a) „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu; b) pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu; c) „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu; d) „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.; e) „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań. 6. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). 7. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu. 8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów. Powyższy wzór polityki cookies chroniony jest prawem autorskim, które przysługują IAB Polska. http://wszystkoociasteczkach.pl

Zamknij