W stepnickim BIP opubliowano ciekawy dokument poświęcony strategii rozwoju Portu przeładunkowego w Stepnicy.
Wydawać się może, że po tylu latach wpompowywania milionów publicznyh pieniędzy powinny się pojawić jakieś zyski z inwestycji. A gdzie tam. Za to propaganda ma się coraz lepiej.
“Złote inwestycje” Wyganowskiego – Port przeładunkowy w Stepnicy
Tym, którzy nie pamiętają artykułu na ten temat przypomnijmy, że gmina miała otrzymywać 1 zł od tony przeładunku. Wielkość docelową przeładunków określono na 300 tys. ton. A jakie są realia?
Tak wyglądmy w wielkości przeładunków w porównaniu do innych małych portów:
Jak widać do 300 tys. ton daleeeko.
Dodajmy tylko to że samo utrzymanie pogłębienia toru wodnego do portu kosztuje Urząd Morski ok. 150 tys. zł rocznie.
Oczywiście nie obyło się bez bajeczki dla głodnych dzieci. Co to by było gdyby:
Dalsza część bajki począwszy od strony 12.
No i dlatego właśnie wpakujemy w port kolejne miliony złotych. A, że to się finansowo kupy nie trzyma to już inna sprawa. Taka polityka.
Pełny dokument Strategii pod linkiem:
Źródło:
Propaganda? Tak sobie myślę ile jeszcze razy nas oszukają?
https://tkp.at/2022/10/11/pfizer-bestaetigt-vor-eu-covid-ausschuss-covid-impfpass-beruhte-auf-grosser-luege/
Debata, kontrowersyjne
3
2
https://tkp-at.translate.goog/2022/10/11/pfizer-bestaetigt-vor-eu-covid-ausschuss-covid-impfpass-beruhte-auf-grosser-luege/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=wapp
Najlepsze:
3
0
Ile gmina dostaje czynszu za dzierżawę Portu?
Było o tym na forum.
30 tys. + VAT (rocznie)
Oceń komentarz:
2
0
Bufon powinien poprosi o pomoc z bratniej Rossiji – tam gdzie studiował na uczelni KGB
Najlepsze:
5
2
Katarzyna Domagała-Pereira (Deutsche Welle): W rocznicę wybuchu II wojny światowej, 1 września, przedstawiono w Warszawie długo oczekiwany raport dotyczący szkód wyrządzonych przez hitlerowskie Niemcy. Specjalna komisja oszacowała szkody na 1,3 biliona euro. Takiej sumy się pan spodziewał?
Prof. Stephan Lehnstaedt*: Tak, to mniej więcej ta suma, której się spodziewałem. O takich szkodach pisze także historyk Karl Heinz Roth (w książce “Wyparte – odroczone – odrzucone. Niemiecki dług reparacyjny” z 2017 roku – red.). Pięć lat temu oszacował on straty na około 1,2 biliona euro. Różnica nie jest więc tak ogromna, jeśli uwzględni się inflację ostatnich lat.
Najlepsze:
3
0
Car przepuszcza wasze pieniądze a wy nic nie możecie zrobić: -)
Najlepsze:
4
0
zapewne ktoś się wzbogaci na tym
Najlepsze:
4
0
Samorządowiec Platformy Obywatelskiej – starosta kołobrzeski Tomasz T. – został zatrzymany. “Przedstawiono mu zarzuty mające charakter przestępstw korupcyjnych” – potwierdził rzecznik prasowy Prokuratury Regionalnej w Szczecinie Marcin Lorenc. Wcześniej do tej samej sprawy zatrzymani zostali m.in. kołobrzeski architekt i wójt gminy Kołobrzeg.
Najlepsze:
3
0
do Szpiegowa
Najlepsze:
5
0
Ludzie sprowadzający się do Stepnicy doceniają jej walory przyrodnicze, spokój i bliskość Zalewu. Kierunek przyjmowany w takich strategiach jej zgoła odmienny – PRZEMYSŁ. Zapis o bogatej ofercie terenów pod inwestycje przemysłowe wyraźnie na to wskazuje. Potem mieszkańcy, który nie patrzą władzy na ręce dziwią się, że pod ich wychuchanymi domkami powstają szkodliwe inwestycje i budzą się z ręką w nocniku. Bliskość takiego portu zabije spokój i wszelką turystykę na tym terenie. Obecni włodarze uchwalają strategie jednak mam poważne wątpliwości czy w ogóle je czytają.
Najlepsze:
11
1
dokadnie – z ręką w nocniku
Najlepsze:
7
0
Przecieram oczy ze zdumienia jak czytam plan rozbudowy portu. Oprócz wątłych zysków, obiecywanych przez burmistrza nie ma tu nic pozytywnego. Na początku nasi radni powinni się zastanowić w jakim kierunku rozwoju idzie miasto Stepnica i jasno się określić. Czy przemysł, czy turystyka? Jedno z drugim w żadnym wypadku nie będzie współistniało. I mydlenie oczu tekstami typu: zrównoważony rozwój – jest nic innego jak pokazaniem własnej brakiem wyobraźni. Dalsze inwestowanie w port z pewnością nie przyniesie nic dobrego dla mieszkańców, a w szczególności w rejonie portu i drogi dojazdowej. Żadna gastronomia hotelarstwo i turystyka nie ma szans na powstanie w sąsiedztwie. HAŁAS, BRUD, KURZ, CIĄGŁY RUCH CIEŻKICH SAMOCHODÓW tego jedynie możemy się spodziewać po dalszej rozbudowie portu. Na prędce przeliczyłem jaki ruch auto ciężarowych możemy się spodziewać. Zakładając 300k ton przeładunku rocznie. Na jedno auto niech weźmie 20 ton, to wyjdzie 15 000 aut ciężarowych rocznie, co wychodzi jakieś 41 aut DZIENNIE. A wiadomo, że port mniej pracuje w zimę, a więcej w okresie letnim. W takim wypadku liczba aut może skoczyć nawet dwa razy więcej. Przeraża nie to. Dziękuję Panie Wyganowaski.
Najlepsze:
9
2
z pewnością też stracą właściciele lokalnych nierumomości
no i ciągle drogę gminną trzeba będzie im remontować…
Najlepsze:
5
1
Urzędników nie obchodzą mieszkańcy tylko kasa gminna z naszych kieszeni bo z tego są ich wypłaty. Nei interesuje ich to, że ktoś ucierpi
Najlepsze:
5
0
ryba psuje się od głowy
Najlepsze:
4
0
standardowe rozdawnictwo po stepnicku
Najlepsze:
5
0
Autorka – zapewne podpisana Pani Smolarek ma bujną wyobraźnię
Najlepsze:
4
0
300 tys ton to niezła megalomania ale czepianie się, że 150 tys zł rocznie kosztuje pogłębianie… przecież dla UM to marginalny koszt, niewiele większy od jednej “ławeczki patriotycznej” Morawieckiego z płyty pilśniowej, która po deszczu nadaje się na śmietnik.
Porty to infrastruktura krytyczna i państwo polskie powinno w nie inwestować i chyba inwestuje np. przekop mierzei w Elblągu, rozbudowa portu w Świnoujściu itd. Jak to jest, że “za Niemca” wszystko się opłacało i wiele rzek/kanałów w gminie było wykorzystywane a nam wmawia się, że nigdy nic się nie opłaca? A jak próbujemy coś robić to od razu ekolodzy twierdzą, że statki płoszą morświny na Rugii?
https://polska-morska.pl/2022/04/20/niemcy-utrudniaja-budowe-terminalu-kontenerowego-w-swinoujsciu/
Najlepsze:
5
1
umarłem
z tymi morświnami to nie żart
Oceń komentarz:
2
0
Morświny najwyraźniej rozpoznają bandery 🙂
Najlepsze:
3
0
150 tysi za pogłębianie jest oczywiście wydarte z kieszeni podatnika.
Poczytaj lepiej co chcą, w swoich planach, dokupić do wyposażeni portu 🙂
Najlepsze:
3
0
Stepnica na chwalebnym ostatnim miejscu – gorzej niż w 2007 roku.
Najlepsze:
4
0
tak to wyglądało PRZED
Najlepsze:
4
1
Wcześniejsza dziesięciolatka 1990 = 1999 była o wiele bogatsza w tony przeładowane i wysokość dzierżawy dla gminy , gmina nic nie wydawała na przeładunkowy.
Najlepsze:
4
1
a teraz cienko przędą
te 300 tys. ton Wyganowskiego to jakaś gigantomania.
to nie przeszkadza ładować w to gminne pieniądze
Najlepsze:
4
0
ŻEGLUGA NA ODRZE skończyła działalność w PORCIE STEPNICA całodobową pracą ciągłą, na obydwu nabrzeżach !! Bilans roczny przed przekazaniem PORTU w dzierżawę trzydziestoletnią firmie /andreas/ PRZEKROCZYŁ 100 tysięcy ton rocznie, rozmaitych towarów, takich jak zrębki tartaczne, papierówka/wałki drewniane, węgiel na barki do Niemiec, kruszywa, żużle, trociny, kora oraz susze trawiaste i inne drobnice. Jak ŻEGLUGĘ NA ODRZE Bolszewicy rozwalili a Port Stepnica zkomunalizował Pan wójt Wojciechowski, PRZEKAZUJĄC port z połową działki rybackiej spółce ANDREAS to przeładunki spadły do takich wartości j/w i tak jest do dnia dzisiejszego!! BRAWO MY ! Dyletanci ORAZ MISTRZOWIE PROPAGANDY SUKCESU!!
Najlepsze:
8
0
Nie, tak nie było panie B
Nie spadły do takich wysokości jw
Debata, kontrowersyjne
1
8
to jak było? 🙂
Najlepsze:
8
1
Ktoś bierze łapę
Najlepsze:
9
1
To niemożliwe aby to działało wbrew fizyce
Najlepsze:
4
0