PORT: Doskonała propaganda i pełna klapa?

W stepnickim BIP opubliowano ciekawy dokument poświęcony strategii rozwoju Portu przeładunkowego w Stepnicy.

Wydawać się może, że po tylu latach wpompowywania milionów publicznyh pieniędzy powinny się pojawić jakieś zyski z inwestycji. A gdzie tam. Za to propaganda ma się coraz lepiej.

“Złote inwestycje” Wyganowskiego – Port przeładunkowy w Stepnicy

Tym, którzy nie pamiętają artykułu na ten temat przypomnijmy, że gmina miała otrzymywać 1 zł od tony przeładunku. Wielkość docelową przeładunków określono na 300 tys. ton. A jakie są realia?

Tak wyglądmy w wielkości przeładunków w porównaniu do innych małych portów:

Jak widać do 300 tys. ton daleeeko.

Dodajmy tylko to że samo utrzymanie pogłębienia toru wodnego do portu kosztuje Urząd Morski ok. 150 tys. zł rocznie.

Oczywiście nie obyło się bez bajeczki dla głodnych dzieci. Co to by było gdyby:

Dalsza część bajki począwszy od strony 12.

No i dlatego właśnie wpakujemy w port kolejne miliony złotych. A, że to się finansowo kupy nie trzyma to już inna sprawa. Taka polityka.

Pełny dokument Strategii pod linkiem:

https://bip.stepnica.pl/pliki/stepnica/zalaczniki/8986/uchwala-w-sprawie-przyjecia-strategii-rozwoju-portu-morskiego-w-stepnicy-na-lata-2021-2027-9-20.pdf

 

Źródło:

  1. https://bip.stepnica.pl/artykul/uchwala-w-sprawie-przyjecia-strategii-rozwoju-portu-morskiego-w-stepnicy-na-lata-2021-2027-xxvi

30 KOMENTARZE

  1. Katarzyna Domagała-Pereira (Deutsche Welle): W rocznicę wybuchu II wojny światowej, 1 września, przedstawiono w Warszawie długo oczekiwany raport dotyczący szkód wyrządzonych przez hitlerowskie Niemcy. Specjalna komisja oszacowała szkody na 1,3 biliona euro. Takiej sumy się pan spodziewał?

    Prof. Stephan Lehnstaedt*: Tak, to mniej więcej ta suma, której się spodziewałem. O takich szkodach pisze także historyk Karl Heinz Roth (w książce “Wyparte – odroczone – odrzucone. Niemiecki dług reparacyjny” z 2017 roku – red.). Pięć lat temu oszacował on straty na około 1,2 biliona euro. Różnica nie jest więc tak ogromna, jeśli uwzględni się inflację ostatnich lat.

    Dobre 3 Słabe 0

  2. Samorządowiec Platformy Obywatelskiej – starosta kołobrzeski Tomasz T. – został zatrzymany. “Przedstawiono mu zarzuty mające charakter przestępstw korupcyjnych” – potwierdził rzecznik prasowy Prokuratury Regionalnej w Szczecinie Marcin Lorenc. Wcześniej do tej samej sprawy zatrzymani zostali m.in. kołobrzeski architekt i wójt gminy Kołobrzeg.

    Dobre 3 Słabe 0

  3. Ludzie sprowadzający się do Stepnicy doceniają jej walory przyrodnicze, spokój i bliskość Zalewu. Kierunek przyjmowany w takich strategiach jej zgoła odmienny – PRZEMYSŁ. Zapis o bogatej ofercie terenów pod inwestycje przemysłowe wyraźnie na to wskazuje. Potem mieszkańcy, który nie patrzą władzy na ręce dziwią się, że pod ich wychuchanymi domkami powstają szkodliwe inwestycje i budzą się z ręką w nocniku. Bliskość takiego portu zabije spokój i wszelką turystykę na tym terenie. Obecni włodarze uchwalają strategie jednak mam poważne wątpliwości czy w ogóle je czytają.

    Dobre 11 Słabe 1

    • Przecieram oczy ze zdumienia jak czytam plan rozbudowy portu. Oprócz wątłych zysków, obiecywanych przez burmistrza nie ma tu nic pozytywnego. Na początku nasi radni powinni się zastanowić w jakim kierunku rozwoju idzie miasto Stepnica i jasno się określić. Czy przemysł, czy turystyka? Jedno z drugim w żadnym wypadku nie będzie współistniało. I mydlenie oczu tekstami typu: zrównoważony rozwój – jest nic innego jak pokazaniem własnej brakiem wyobraźni. Dalsze inwestowanie w port z pewnością nie przyniesie nic dobrego dla mieszkańców, a w szczególności w rejonie portu i drogi dojazdowej. Żadna gastronomia hotelarstwo i turystyka nie ma szans na powstanie w sąsiedztwie. HAŁAS, BRUD, KURZ, CIĄGŁY RUCH CIEŻKICH SAMOCHODÓW tego jedynie możemy się spodziewać po dalszej rozbudowie portu. Na prędce przeliczyłem jaki ruch auto ciężarowych możemy się spodziewać. Zakładając 300k ton przeładunku rocznie. Na jedno auto niech weźmie 20 ton, to wyjdzie 15 000 aut ciężarowych rocznie, co wychodzi jakieś 41 aut DZIENNIE. A wiadomo, że port mniej pracuje w zimę, a więcej w okresie letnim. W takim wypadku liczba aut może skoczyć nawet dwa razy więcej. Przeraża nie to. Dziękuję Panie Wyganowaski.

      Dobre 9 Słabe 2

      • z pewnością też stracą właściciele lokalnych nierumomości
        no i ciągle drogę gminną trzeba będzie im remontować…

        Dobre 5 Słabe 1

  4. 300 tys ton to niezła megalomania ale czepianie się, że 150 tys zł rocznie kosztuje pogłębianie… przecież dla UM to marginalny koszt, niewiele większy od jednej “ławeczki patriotycznej” Morawieckiego z płyty pilśniowej, która po deszczu nadaje się na śmietnik.

    Porty to infrastruktura krytyczna i państwo polskie powinno w nie inwestować i chyba inwestuje np. przekop mierzei w Elblągu, rozbudowa portu w Świnoujściu itd. Jak to jest, że “za Niemca” wszystko się opłacało i wiele rzek/kanałów w gminie było wykorzystywane a nam wmawia się, że nigdy nic się nie opłaca? A jak próbujemy coś robić to od razu ekolodzy twierdzą, że statki płoszą morświny na Rugii?

    https://polska-morska.pl/2022/04/20/niemcy-utrudniaja-budowe-terminalu-kontenerowego-w-swinoujsciu/

    Dobre 5 Słabe 1

    • Wcześniejsza dziesięciolatka 1990 = 1999 była o wiele bogatsza w tony przeładowane i wysokość dzierżawy dla gminy , gmina nic nie wydawała na przeładunkowy.

      Dobre 4 Słabe 1

      • a teraz cienko przędą
        te 300 tys. ton Wyganowskiego to jakaś gigantomania.
        to nie przeszkadza ładować w to gminne pieniądze

        Dobre 4 Słabe 0

    • ŻEGLUGA NA ODRZE skończyła działalność w PORCIE STEPNICA całodobową pracą ciągłą, na obydwu nabrzeżach !! Bilans roczny przed przekazaniem PORTU w dzierżawę trzydziestoletnią firmie /andreas/ PRZEKROCZYŁ 100 tysięcy ton rocznie, rozmaitych towarów, takich jak zrębki tartaczne, papierówka/wałki drewniane, węgiel na barki do Niemiec, kruszywa, żużle, trociny, kora oraz susze trawiaste i inne drobnice. Jak ŻEGLUGĘ NA ODRZE Bolszewicy rozwalili a Port Stepnica zkomunalizował Pan wójt Wojciechowski, PRZEKAZUJĄC port z połową działki rybackiej spółce ANDREAS to przeładunki spadły do takich wartości j/w i tak jest do dnia dzisiejszego!! BRAWO MY ! Dyletanci ORAZ MISTRZOWIE PROPAGANDY SUKCESU!!

      Dobre 8 Słabe 0

Leave a Reply

Ta strona używa ciasteczek (cookies). Kontynuując korzystanie z tej strony zgadzasz się na to. więcej nformacji

Ustawienie ciasteczek (cookies) na tej stronie jest włączone aby zapewnić Tobie największą wygodę używania. Jeśli będziesz dalej korzystać ze strony to zgadzasz się na używanie ciasteczek (cookies). 1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies. 2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. 3. Pliki cookies wykorzystywane są w celu: a) dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb; b) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości; c) utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła; 4. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika. 5. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies: a) „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu; b) pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu; c) „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu; d) „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.; e) „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań. 6. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). 7. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu. 8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów. Powyższy wzór polityki cookies chroniony jest prawem autorskim, które przysługują IAB Polska. http://wszystkoociasteczkach.pl

Zamknij