Nowa Stepnica

Wolne Forum mieszkańców Gminy Stepnica

PORT: Doskonała propaganda i pełna klapa?

W stepnickim BIP opubliowano ciekawy dokument poświęcony strategii rozwoju Portu przeładunkowego w Stepnicy.

Wydawać się może, że po tylu latach wpompowywania milionów publicznyh pieniędzy powinny się pojawić jakieś zyski z inwestycji. A gdzie tam. Za to propaganda ma się coraz lepiej.

“Złote inwestycje” Wyganowskiego – Port przeładunkowy w Stepnicy

Tym, którzy nie pamiętają artykułu na ten temat przypomnijmy, że gmina miała otrzymywać 1 zł od tony przeładunku. Wielkość docelową przeładunków określono na 300 tys. ton. A jakie są realia?

Tak wyglądmy w wielkości przeładunków w porównaniu do innych małych portów:

Jak widać do 300 tys. ton daleeeko.

Dodajmy tylko to że samo utrzymanie pogłębienia toru wodnego do portu kosztuje Urząd Morski ok. 150 tys. zł rocznie.

Oczywiście nie obyło się bez bajeczki dla głodnych dzieci. Co to by było gdyby:

Dalsza część bajki począwszy od strony 12.

No i dlatego właśnie wpakujemy w port kolejne miliony złotych. A, że to się finansowo kupy nie trzyma to już inna sprawa. Taka polityka.

Pełny dokument Strategii pod linkiem:

https://bip.stepnica.pl/pliki/stepnica/zalaczniki/8986/uchwala-w-sprawie-przyjecia-strategii-rozwoju-portu-morskiego-w-stepnicy-na-lata-2021-2027-9-20.pdf

 

Źródło:

  1. https://bip.stepnica.pl/artykul/uchwala-w-sprawie-przyjecia-strategii-rozwoju-portu-morskiego-w-stepnicy-na-lata-2021-2027-xxvi

30 komentarzy

  1. Ile gmina dostaje czynszu za dzierżawę Portu?
    Było o tym na forum.
    30 tys. + VAT (rocznie)

    Oceń komentarz: Dobre 2 Słabe 0

  2. Bufon powinien poprosi o pomoc z bratniej Rossiji – tam gdzie studiował na uczelni KGB

    Najlepsze: Dobre 5 Słabe 2

  3. Katarzyna Domagała-Pereira (Deutsche Welle): W rocznicę wybuchu II wojny światowej, 1 września, przedstawiono w Warszawie długo oczekiwany raport dotyczący szkód wyrządzonych przez hitlerowskie Niemcy. Specjalna komisja oszacowała szkody na 1,3 biliona euro. Takiej sumy się pan spodziewał?

    Prof. Stephan Lehnstaedt*: Tak, to mniej więcej ta suma, której się spodziewałem. O takich szkodach pisze także historyk Karl Heinz Roth (w książce “Wyparte – odroczone – odrzucone. Niemiecki dług reparacyjny” z 2017 roku – red.). Pięć lat temu oszacował on straty na około 1,2 biliona euro. Różnica nie jest więc tak ogromna, jeśli uwzględni się inflację ostatnich lat.

    Najlepsze: Dobre 3 Słabe 0

  4. Car przepuszcza wasze pieniądze a wy nic nie możecie zrobić: -)

    Najlepsze: Dobre 4 Słabe 0

  5. zapewne ktoś się wzbogaci na tym

    Najlepsze: Dobre 4 Słabe 0

  6. Samorządowiec Platformy Obywatelskiej – starosta kołobrzeski Tomasz T. – został zatrzymany. “Przedstawiono mu zarzuty mające charakter przestępstw korupcyjnych” – potwierdził rzecznik prasowy Prokuratury Regionalnej w Szczecinie Marcin Lorenc. Wcześniej do tej samej sprawy zatrzymani zostali m.in. kołobrzeski architekt i wójt gminy Kołobrzeg.

    Najlepsze: Dobre 3 Słabe 0

  7. Ludzie sprowadzający się do Stepnicy doceniają jej walory przyrodnicze, spokój i bliskość Zalewu. Kierunek przyjmowany w takich strategiach jej zgoła odmienny – PRZEMYSŁ. Zapis o bogatej ofercie terenów pod inwestycje przemysłowe wyraźnie na to wskazuje. Potem mieszkańcy, który nie patrzą władzy na ręce dziwią się, że pod ich wychuchanymi domkami powstają szkodliwe inwestycje i budzą się z ręką w nocniku. Bliskość takiego portu zabije spokój i wszelką turystykę na tym terenie. Obecni włodarze uchwalają strategie jednak mam poważne wątpliwości czy w ogóle je czytają.

    Najlepsze: Dobre 11 Słabe 1

    • dokadnie – z ręką w nocniku

      Najlepsze: Dobre 7 Słabe 0

    • Przecieram oczy ze zdumienia jak czytam plan rozbudowy portu. Oprócz wątłych zysków, obiecywanych przez burmistrza nie ma tu nic pozytywnego. Na początku nasi radni powinni się zastanowić w jakim kierunku rozwoju idzie miasto Stepnica i jasno się określić. Czy przemysł, czy turystyka? Jedno z drugim w żadnym wypadku nie będzie współistniało. I mydlenie oczu tekstami typu: zrównoważony rozwój – jest nic innego jak pokazaniem własnej brakiem wyobraźni. Dalsze inwestowanie w port z pewnością nie przyniesie nic dobrego dla mieszkańców, a w szczególności w rejonie portu i drogi dojazdowej. Żadna gastronomia hotelarstwo i turystyka nie ma szans na powstanie w sąsiedztwie. HAŁAS, BRUD, KURZ, CIĄGŁY RUCH CIEŻKICH SAMOCHODÓW tego jedynie możemy się spodziewać po dalszej rozbudowie portu. Na prędce przeliczyłem jaki ruch auto ciężarowych możemy się spodziewać. Zakładając 300k ton przeładunku rocznie. Na jedno auto niech weźmie 20 ton, to wyjdzie 15 000 aut ciężarowych rocznie, co wychodzi jakieś 41 aut DZIENNIE. A wiadomo, że port mniej pracuje w zimę, a więcej w okresie letnim. W takim wypadku liczba aut może skoczyć nawet dwa razy więcej. Przeraża nie to. Dziękuję Panie Wyganowaski.

      Najlepsze: Dobre 9 Słabe 2

  8. standardowe rozdawnictwo po stepnicku

    Najlepsze: Dobre 5 Słabe 0

  9. Autorka – zapewne podpisana Pani Smolarek ma bujną wyobraźnię

    Najlepsze: Dobre 4 Słabe 0

  10. 300 tys ton to niezła megalomania ale czepianie się, że 150 tys zł rocznie kosztuje pogłębianie… przecież dla UM to marginalny koszt, niewiele większy od jednej “ławeczki patriotycznej” Morawieckiego z płyty pilśniowej, która po deszczu nadaje się na śmietnik.

    Porty to infrastruktura krytyczna i państwo polskie powinno w nie inwestować i chyba inwestuje np. przekop mierzei w Elblągu, rozbudowa portu w Świnoujściu itd. Jak to jest, że “za Niemca” wszystko się opłacało i wiele rzek/kanałów w gminie było wykorzystywane a nam wmawia się, że nigdy nic się nie opłaca? A jak próbujemy coś robić to od razu ekolodzy twierdzą, że statki płoszą morświny na Rugii?

    https://polska-morska.pl/2022/04/20/niemcy-utrudniaja-budowe-terminalu-kontenerowego-w-swinoujsciu/

    Najlepsze: Dobre 5 Słabe 1

  11. Stepnica na chwalebnym ostatnim miejscu – gorzej niż w 2007 roku.

    Najlepsze: Dobre 4 Słabe 0

  12. tak to wyglądało PRZED

    Oceń komentarz: Dobre 3 Słabe 1

    • Wcześniejsza dziesięciolatka 1990 = 1999 była o wiele bogatsza w tony przeładowane i wysokość dzierżawy dla gminy , gmina nic nie wydawała na przeładunkowy.

      Oceń komentarz: Dobre 3 Słabe 1

      • a teraz cienko przędą
        te 300 tys. ton Wyganowskiego to jakaś gigantomania.
        to nie przeszkadza ładować w to gminne pieniądze

        Najlepsze: Dobre 4 Słabe 0

    • ŻEGLUGA NA ODRZE skończyła działalność w PORCIE STEPNICA całodobową pracą ciągłą, na obydwu nabrzeżach !! Bilans roczny przed przekazaniem PORTU w dzierżawę trzydziestoletnią firmie /andreas/ PRZEKROCZYŁ 100 tysięcy ton rocznie, rozmaitych towarów, takich jak zrębki tartaczne, papierówka/wałki drewniane, węgiel na barki do Niemiec, kruszywa, żużle, trociny, kora oraz susze trawiaste i inne drobnice. Jak ŻEGLUGĘ NA ODRZE Bolszewicy rozwalili a Port Stepnica zkomunalizował Pan wójt Wojciechowski, PRZEKAZUJĄC port z połową działki rybackiej spółce ANDREAS to przeładunki spadły do takich wartości j/w i tak jest do dnia dzisiejszego!! BRAWO MY ! Dyletanci ORAZ MISTRZOWIE PROPAGANDY SUKCESU!!

      Najlepsze: Dobre 6 Słabe 0

  13. Ktoś bierze łapę

    Najlepsze: Dobre 9 Słabe 1

Dodaj komentarz

Optionally add an image (JPEG only)