WOJNA: Serie niepokojących incydentów na kolei

Sekwencja niepokojących wydarzeń na Polskich Kolejach: przypadek czy zamierzony sabotaż?

Czwartek okazał się dniem pełnym niepokojących incydentów dla Polskich Kolei (PKP), budzących zaniepokojenie wśród pasażerów i ekspertów ds. transportu. W ciągu jednego dnia doszło do trzech poważnych zdarzeń na różnych trasach w kraju.

Rano w Białymstoku pociąg jadący do Warszawy wykoleił się tuż po opuszczeniu stacji. Następnie, w okolicach Skierniewic, doszło do zderzenia dwóch składów kursujących między Warszawą a Łodzią. W końcu, pociąg towarowy zablokował główną drogę w Poznaniu po tym, jak wykoleił się na stacji Poznań Starołęka.

Mirosław Skubiszyński, Wiceprezes PKP PLK, podczas konferencji prasowej, wyraził swoje zaniepokojenie, podkreślając jednak, że polski system kolejowy jest jednym z najbezpieczniejszych w Europie.

W piątek sytuacja nie uległa poprawie. Pociąg na trasie Warszawa-Chełm uległ uszkodzeniu, gdy koparka pracująca przy torach uderzyła w lokomotywę. W tym samym dniu, pociąg z Lublina do Wrocławia został błędnie skierowany na niewłaściwy tor, co spowodowało kolejne opóźnienia i komplikacje dla pasażerów.

Noc z piątku na sobotę przyniosła kolejne problemy. W województwie zachodniopomorskim nieznana osoba nadawała nieautoryzowane sygnały “radio-stop”, co skutkowało opóźnieniami w kursowaniu pociągów.

Seria zdarzeń w Polskich Kolejach w ciągu ostatnich dni wywołuje liczne pytania i obawy dotyczące bezpieczeństwa oraz stanu infrastruktury. PKP zapowiedziało powołanie specjalnego zespołu do zbadania tych incydentów. W tym czasie, zarówno pasażerowie, jak i eksperci z zaniepokojeniem obserwują rozwijającą się sytuację, oczekując wyjaśnień.

Podczas gdy oficjalne komunikaty utrzymują, że polski system kolejowy jest jednym z najbezpieczniejszych w Europie, seria incydentów w ciągu ostatnich dni budzi wątpliwości. Niejasne są także motywy za fałszywymi sygnałami “radio-stop” – czy były to działania celowe, czy może żarty w złym guście?

Ostateczne wnioski będą możliwe po dogłębnej analizie i śledztwie. Wszelkie niepotwierdzone informacje i spekulacje na temat tych wydarzeń powinny być traktowane z ostrożnością, aż do czasu wyjaśnienia całej sytuacji. W międzyczasie, warto podkreślić, że w wielu przypadkach dodatkowe zabezpieczenia kolejowe i interwencje pracowników PKP zapobiegły większym szkodom.

Źródła:

  1. Janek AI/A.B./PAP/PKP PLK
  2. Źródło zdjęcia głównego: PAP/Marian Zubrzycki 
  3. https://goleniow.net/2023/08/26/serie-niepokojacych-incydentow-na-kolei/

Na kogo będziesz głosować w wyborach 2023?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

3 KOMENTARZE

  1. Do kolejnego przypadku nieuprawnionego użycia sygnału radio-stop w woj. zachodniopomorskim doszło w sobotę wieczorem na linii kolejowej między Białogardem a Runowem Pomorskim. Zatrzymany został pociąg towarowy. Sprawę kolejnych incydentów na torach bada ABW.

    Incydent z nieuprawnionym użyciem sygnału radio-stop w woj. zachodniopomorskim potwierdził w niedzielę Polskiemu Radiu Szczecin rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Karol Jakubowski.

    — Do zdarzenia doszło wczoraj wieczorem na linii kolejowej między Białogardem a Runowem Pomorskim. Zatrzymany został jeden pociąg towarowy. Zdarzenie to nie miało wpływu na pociągi pasażerskie. Nie było żadnego zagrożenia. Po sprawdzeniu sytuacji na sieci klejowej, ruch pociągów został przywrócony. Sprawa jest analizowana przez właściwe służby – powiedział w Jakubowski.

    Dobre 0 Słabe 0

  2. Z ustaleń stacji RMF FM wynika, że po automatycznym zadziałaniu hamulca pociąg zatrzymał się, a kiedy okazało się, iż nie ma zagrożenia miał pojechać dalej. Jak dodaje RMF FM, nie doszło do zablokowania tego odcinka linii kolejowej nr 202, czyli magistrali nadbałtyckiej Gdańsk – Stargard.

    Dobre 0 Słabe 0

Leave a Reply

Ta strona używa ciasteczek (cookies). Kontynuując korzystanie z tej strony zgadzasz się na to. więcej nformacji

Ustawienie ciasteczek (cookies) na tej stronie jest włączone aby zapewnić Tobie największą wygodę używania. Jeśli będziesz dalej korzystać ze strony to zgadzasz się na używanie ciasteczek (cookies). 1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies. 2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. 3. Pliki cookies wykorzystywane są w celu: a) dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb; b) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości; c) utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła; 4. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika. 5. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies: a) „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu; b) pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu; c) „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu; d) „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.; e) „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań. 6. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). 7. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu. 8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów. Powyższy wzór polityki cookies chroniony jest prawem autorskim, które przysługują IAB Polska. http://wszystkoociasteczkach.pl

Zamknij